egkro Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Skal installere win XP på en formatert HD. Har ikke oppstartsdisketter. Er det mulig å få til dette via CD'en eller må de lastes ned fra nettet. Dersom det går via CD - hvordan gjøres dette, evnt. WEB sider med mulighet for nedlasting ? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 WinXP installeres kun via CD og bruker ikke oppstartsdisketter. Og det er ulovlig å laste ned WInXP fra nettet (det visste du vel :wink:). Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Boot opp fra WinXP-plata og følg anvisningene. Det er en smal sak å installere WinXP! (For å kunne boote fra CD så må CD-rom stå som boot-enhet i bios, før HD antar jeg. Booter ikke plata opp, så er dette mest sannsynlig problemet..) Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Han mente nok om OPPSTARTSDISKETTENE var mulig å laste ned fra nettet. Og ja, det er de du kan finne de her. Men det letteste er jo bare å boote på CD'en. Lenke til kommentar
egkro Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Takk for svarene ! Gjelder det samme for Win2000 også - at den kan bootes fra D:/ - og således ikke trenger bootdisketter ? Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Du kan også boote fra 2000 cd'en ja.. Gjorde det faktisk sist inatt.. Fjerna Win XP da jeg syntes XP begynte å få mere kontroll over meg enn jeg over det :wink: Lenke til kommentar
abene Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 23:28, skrev zn00ker:WinXP installeres kun via CD og bruker ikke oppstartsdisketter. Det er ikke helt riktig http://www.windows.no/win_bood.php Lenke til kommentar
egkro Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 OK. Så jeg formaterer C:. Går inn i BIOS og setter D: til first boot, deretter stapper jeg inn skiva og rebooter og alt skjer nå helt automatisk til fix ferdig ? Eller må jeg spesifisere noe underveis ? Lenke til kommentar
egkro Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Noen som kan svare på det siste. spm ? Skal begynne NÅ ! Anyone ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 17:17, skrev egkro:OK. Så jeg formaterer C:........ Du trenger ikke formatere først. Det kan du gjøre etter å ha startet på cd`en. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 17:17, skrev egkro:OK. Så jeg formaterer C:. Går inn i BIOS og setter D: til first boot, deretterstapper jeg inn skiva og rebooter og alt skjer nå helt automatisk til fix ferdig ?Eller må jeg spesifisere noe underveis ? Når du booter med CD`n så kan du formatere og lage partisjoner i menyen som kommer opp. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 17:17, skrev egkro:OK. Så jeg formaterer C:. Går inn i BIOS og setter D: til first boot, deretterstapper jeg inn skiva og rebooter og alt skjer nå helt automatisk til fix ferdig ?Eller må jeg spesifisere noe underveis ? Du trenger ikke sette D: til first boot. Det er CD-romen som kanskje må forandres på, hvis plata ikke booter.. 1. Boot opp 2. Følg anvisningene 3. Velg å installere på ønsket partisjon 4. Da vil du få muligheten til å formatere 5. Installasjonen av WinXP begynner (alt går ikke av seg selv, du må selvsagt trykke "neste" et par ganger, skrive inn key osv.) :smile: Lenke til kommentar
egkro Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Har forsøkt dette, men får feilmelding: "adpu160m.sys corrupt. Setup failed" Tror jeg må formatere for å få vekk dette. Jeg heller til å bruke Win2000. Men plata støtter ikke makeboote.exe Finner jeg et sted på nettet der jeg kan laste ned de 4 bootdiskettene ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: egkro skrev (2002-12-12 18:30):Jeg heller til å bruke Win2000. Men plata støtter ikke makeboote.exeFinner jeg et sted på nettet der jeg kan laste ned de 4 bootdiskettene ? Jepp, Men husk du kan og søke etter dem? http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
HAG Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Fant link(er) hos Windows.no til oppstartdisketter til min XP Pro - den var "sær" var nødt til å velge språk (norsk) og Pro eller HomeEdition før nedlastinga. Denne skjedde så hos M$, er vel samme gata for 2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå