- Nero - Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Har nettopp kjøpt meg en ny CPU en AMD 5400+ x2, siden den forrige cpu'en gikk i stykker.. Men når jeg skal starte den får jeg: Warning Unknown Processor Revision The processor installed in your system are of an unknown revision. Please contact your BIOS vendor for appropriate updates. CMOS date / Time Not Set Fatal Error... System Halted Hovedkortet (MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI) skal støtte prosessoren, men etter det jeg har funnet ut på nettet så er det biosen som må oppgraderes.. Problemet er hvordan jeg skal løse dette.. Jeg har ikke en eldre cpu som jeg kan sette inn imens, og jeg kommer ikke inn i biosen engang, så jeg får ikke startet opp fra verken cd eller USB.. Den henger seg med engang den starter.. Det er jo kanskje mulig og sende hovedkortet inn, men vil helst ikke det siden det tar sin tid før jeg får den tilbake... Forslag til hva jeg kan prøve?? Lenke til kommentar
borsky Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 jeg har samme hovedkort og prosessor:P og har akuratt det samme problemet.. HJELP! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Dere kan jo kjøpe en Sempron 3000+ til 288,- og eventuelt bruke angreretten etter dere har flashet bios... Noen ville sagt at det er uetisk, men det er ihvertfall ikke ulovlig Lenke til kommentar
borsky Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) hehe, frekt! tror jeg gjør det ass, bare kjøper den prosessoren, bedre det enn å stresse for å få lånt seg en elns.. har du sjekket at den passer? Endret 11. juni 2007 av borsky Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 hehe, frekt! tror jeg gjør det ass, bare kjøper den prosessoren, bedre det enn å stresse for å få lånt seg en elns.. har du sjekket at den passer? 8838954[/snapback] Hm.. Ifølge komplett støtter ikke hovedkortet Sempron prosessorer, men det tror jeg må være tull Eller så kan du kjøpe denne til 410,- som garantert funker Lenke til kommentar
borsky Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 okok, takk.. du har vært en engel:P hatt litt noia når jeg brukte masse spenn på ny prosessor og hovedkort, så funka det ikke:( Takk:) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 okok, takk.. du har vært en engel:P hatt litt noia når jeg brukte masse spenn på ny prosessor og hovedkort, så funka det ikke:( Takk:) 8839009[/snapback] Så spørs det om Galdermester vil gjøre det på samme måte da Lenke til kommentar
borsky Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) ja, gjør det.. men tror nok det er den letteste måten, men mindre han vil sende tilbake hovedkort og prosessor.. eller kanskje han har flaks og en kamerat har en prosessor som passer.. men evig glad at jeg fant ut av dette igjen takk:) Endret 11. juni 2007 av borsky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå