skfigved Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Hei og hå Prøver deres erfaringer her på forumet, er en stund siden jeg har bygget meg pc etterhvert..Har nettopp investert i ny pc, bygger selvsagt fra bunnen av, men så kommer alle pcbyggers mareritt. Pcen er død/starter ikke har følgende nye komponenter Lian Li PC2100APlusII MSI 975x Platinim Mist 600W PSU MSI 7950 skjermkort Intel Core2 DUO E6600 Vel, det som skjer når jeg har alt koblet opp sammen, med alle kabler er at pcen er praktisk talt helt død, med det mener jeg jeg kan se viftene svive et halvt sekund før de dør ut, etter felsøking og eliminering av komponenter fant jeg ut at hvis jeg ikke har tilkoblet 8-pin 12v cpu kontakten så starter pcen opp men uten noe bilde. Med en gang jeg kobler til 8-pin kontakten (som det står i manualen må brukes) så er pcen like død igjen? Er det noe jeg overser her? Må jeg bruke 8-pin 12v kontakten eller skal pcen kunne klare å kjøre uten denne? Har forøvrig 24PIN atx power kontakt på det nye hovedkortet og PSU-en takker for forslag Endret 17. mars 2007 av skfigved Lenke til kommentar
mesha Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 sjekk at strømtilkoblingen til cpu vifta sitter godt i....jeg tror det er en 4 pins kabel. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hadde samme problem jeg også! Men jeg hadde ikke putta inn denne kabelen mesha sikter til! Så er nok den! Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei. Oppdaga noe litt pussig nå nettopp. Sitter å holder på med gamle maskina mi og da kom jeg på en ting som jeg ikke har tenkt over før. Det var at uannsett om jeg hadde i 4 pins strømkabeln eller ikke så fikk jeg skjermbilde. Det var litt merkelig. For på Hovedmaskina mi så var det ikke snakk om å få noe skjermbilde uten at jeg hadde i den 4 pins kabln . Så kanskje det er slik at ikke alle maskinene har behov for den 4 pins kablen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå