Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sote vinduer i russebil. Hvilken type?


mck

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er med på en Dodge RAM 350 og er russ i år. Nå som tempereturen har kommet seg over null, er det mulig å få sotet vinduene. Det satt på sotefilm fra før, men det var gjort dårlig arbeid så vi tok det av.

 

Det jeg lurer på er om det er kvalitietsforskjell på sotefilm, vil en sotefilm fra Biltema holde til vårt bruk, eller lønner det seg heller å oppsøke butikker som er mer spesifikk bil - som Bilextra, Torshov o.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange forskjellige solfilmer og de dyre er noe lettere og legge på, men da må du nesten på et sote verksted og kjøpe filmen eller ringe 3m ellernosånt.

 

som tunam85 sier kjøp biltema sin og knot med det syntes også den er bedre enn bilextra sin :D

 

Det der kan være vanskelig og få pent! Det beste trikset jeg har prøvd er og ta ut ruta og legge den i et kar med såpevann. legg filmen oppi vannet og styrk den ut med en vindusvisker.

Lenke til kommentar

Et annet tips er å spraye vann med et par dråper Zalo i på ruten også. Og så gjerne ha noe litt mer praktisk enn en stor vindusvisker, en nal for eksempel. For å dra ut alt vannet under med. Da vil det ikke bli luft bobler. (Men pass på å ikke ha for mye såpe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...