Gå til innhold

virtuelt minne for lite...

Anbefalte innlegg

kommer hele tiden opp hos meg at virtuelt minne er for liten. (ehe.. har lastet inn ALT FOR MANGE SPILL!) :blush:

men jeg går ut ifra at minne på denne PC`n var lite fra før, siden folk som har mer på PC`n enn meg ikke får denne advarselen...

uansett, jeg går ut ifra at jeg må kjøpe eh.. dere vet en sånn boks, man kobler til PC`n, som gir bedre plass..

det jeg lurer på er, hvor finner jeg rimelige sånne? med nok plass på?

å hvor på PC`n skal denne kobles inn?? har allerede nok slit med at jeg har for lite USB innganger. (skal kjøpe en slags skøyt på Clas Olshon) så jeg håper den ikke trenger en slik inngang. men hvilken skal jeg "boks" kjøpe? :(

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virtuelt minne er egentlig en utvidelse av rambrikkene på maskinen. Dette låner den fra harddiskens ledige plass. Dette kan endres i kontrollpanelet..

Men hjelper ikke hvis du har lite plass på harddisken

Har du mindre en 5 GB igjen på harddisken, bør du vurdere å kjøpe en ekstern harddisk. Du kan kjøpe det de fleste plasser hvor datautstyr selges. De kan enkelt kobles inn i usb porten.. Koster fra ca 500 kr og oppover..

Du bør kjøpe en USB-hub med flere porter..

Alt dette kan kjøpes på Clahs...

:thumbup:

Endret av PROuser
Lenke til kommentar
Virtuelt minne er egentlig en utvidelse av rambrikkene på maskinen. Dette låner den fra harddiskens ledige plass. Dette kan endres i kontrollpanelet..

Men hjelper ikke hvis du har lite plass på harddisken

Har du mindre en 5 GB igjen på harddisken, bør du vurdere å kjøpe en ekstern harddisk. Du kan kjøpe det de fleste plasser hvor datautstyr selges. De kan enkelt kobles inn i usb porten.. Koster fra ca 500 kr og oppover..

Du bør kjøpe en USB-hub med flere porter..

Alt dette kan kjøpes på Clahs...

8175090[/snapback]

ok. takk! såå.. hvordan endrer jeg det greiene i kontrollpanelet da? :) jeg er helt blank på PC! hehe..

jeg trenger altså ikke svi av noen kroner på en ekstern harddisk?

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Kontrollpanel (klassisk) - System - Avansert - Ytelse/instillinger - Avansert - Virtuelt minne/endre.....

Der kan du sette feks egendefinert min 1500 og maks 4000...

Eventuelt kan du prøve med systemstyrt, men det er ikke alltid det beste..

Lenke til kommentar

Microsoft anbefaler 1.5*RAM som minimum men etter et tips jeg har fått så kan du dobble minimum slik at minimum og maks blir likt.

Hvis du feks har 1GB med RAM kan du sette både maks og minimum virituelt minne til 3072.

Har hørt at hvis du har 2GB RAM kan du glatt sette begge over til 4000.

Dette skal fungere bra på systemer som ikke er veldig gamle.

Får å øke ytelsen mer kan du flytte page fila over til en annen partisjon enn der Windows ligger,men aller helst en annen disk.Siden page fila jobber hele tiden vil det gå ut over den partisjonen eller disken som OS ligger på.

Det eneste du mister på det er en debugfunksjon som du aldri bruker.

Windows sitt defragmenterings program er heller ikke bra.Hvis du defragmenterer minst 5 ganger vil du merke at hver defrag vil gå raskere,til slutt går den på et blunk,det tilsvarer ytelsen du oppnår på disken.Selv om Windows sier at du ikke trenger flere defragmenter enn en.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Så viss jeg kjøre Vista bør jeg ha to disker for å få optimal ytelse? Nå kjører jeg det på en disk me 2 partisjoner og den knittrer hele tiden... Vil det bli bedre viss jeg får meg en raptor disk som jeg har windows på?

Endret av -Jon-Arne-
Lenke til kommentar

Du bør ikke kjøpe en disk til pga av bare dette men du vil få en fordel i tillegg til ekstra plass.

En Raptor går litt fortere og jeg synes det var verdt pengene.

Har den til OS,programmer og spill mens ting som bare skal lagres er på en annen disk.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...