Heineoen Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei! Kjøpte meg en vacummåler hos Biltema her om dagen.. Så lurte jeg på, hvordan kobler man denne til? Hvor skal jeg plassere den slangen? takk!... Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Det er nok en fordel å vite litt om hva du skal koble den til... Er det en traktor? kjøleskap? bil? Varmepumpe?? Og hva slags type?? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Siden det ligger under "Bilteknisk" så jeg ikke det som en nødvendighet, men beklager Chrysler Neon 2.0i 98' Soch Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Koble den på innsuget (enten en eksisterende nippel) eller skru ut en blindplugg og sett inn en nippel og tre slangen på. Eneste en slik måler gjør er jo å bevege nåla etter hvor mye vakum det er i innsuget... Og etter min mening er den rimelig bortkasta (hadde det på en gammel opel - originalt). Var rimelig daft å se på ei nål som fløy mellom rødt og grønt hver gang man kjørte avgårde Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Trodde meningen var at du skulle se hvor economisk du kjørte jeg? Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Det er jo det den viser, på en måte. Men den tar utgangspunkt i vakumet i innsuget Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Det er det de er til for, men den forteller jo egentlig bare det innlysende. Jeg kjørte en Toyota Corolla før, denne hadde to lamper ved instrumentklokkene, en rød og en grønn, som fortalte når man brukte mye bensin. Jeg visste alltid når disse gikk fra grønt til rødt. Edit: Var visst litt sent ute. Endret 17. mars 2007 av Exiter Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Det er jo det den viser, på en måte. Men den tar utgangspunkt i vakumet i innsuget 8175314[/snapback] Men? Er det en ulempe med det da? Ja! Du skjønner kjørte en Corolla selv, der jeg fikk inspirasjonen til å kjøpe en slik i fra Endret 17. mars 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Koble den inn på en vakumslange/nippel som sitter etter gass spjeldet Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvis jeg husker rett, så var bilprodusenter pålagt å levere nye biler med slike innretninger i USA (eller bare California?) i en periode rundt 1990, men jeg tror dette pålegget ble fjernet etterhvert. Min bil har en "shift-up" lampe på instrumentpanelet, men mangler blant annet et relé for at dette skal fungere, ettersom de anså det for unødvendig å legge til denne funksjonen på biler utenfor det amerikanske markedet. Kanskje det er en ørliten sjanse for at du har en slik lampe i din bil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå