Gå til innhold

Test: Matte i 5. klasse

dan1el

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bahf, fikk bare 23 av 24. :( Og jeg som brukte kalkulator på noen av oppgavene og greier.. (kan ikke gange tabellen. Pleier som regel å regne det i hodet hvis jeg blir spurt . :ph34r:)

Hmm, fant ut at feilen var at jeg svarte 81 cm på siste oppgave isteden for cm2. Slurve feil, som alltid.

Endret av Magikaren
Lenke til kommentar

Ja de enkle(vanskelige) gangestykkene er gjort på kalkulator, nå er det jo formler i hytt og pine man skal huske. Regelboka er jo grei til dette, men når man kan reglene så vrir de om på oppgavene slik at man ikke forstår hvilken regler som passer til oppgaven... Ah the fun!

Lenke til kommentar
Nei det stemmer ikke. Lenge sia jeg har hatt matte så sliter med å forklare det på en enkel måte. Satte det derfor opp. Husk at dette krever at vi skal velge _forskjellige_ smaker hver gang.

1 + 2 // 1 + 1 utgår pga lik smak

1 + 3

1 + 4

1 + 5

2 + 3  // 2 + 1 utgår pga allerede oppbrukt valg (1+2)

2 + 4

2 + 5

3 + 4  // 3 + 1 og 3 + 2 utgår pga allerede oppbrukte valg

3 + 5

4 + 5  // 4 + 1 og 4 + 2 og 4 +3 utgår pga allerede oppbrukte valg

// 5 utgår pga allerede oppbrukte valg

Det resulterer i 10 forskjellige kombinasjoner.

8175309[/snapback]

Takk, jeg tenkte kombinasjonslås nå. Eller, jeg tenkte på den Don Rosa-historien der Onkel Skrue skal finne tempelriddernes skatt og må fikle med noen statuer, men det er det samme prinsippet.

Lenke til kommentar

sekser oo. *printe ut og sende til mamma*. Blir litt provosert av Wasim da - det skal alltid snikinnføres. Kunne de ikke bare brukt Ola og kari (dog da jeg gikk på skolen ble det mer og mer "Kari jobber og får inntekt, mens Ola er hjemme med barnene". Var ikke noe bedre det da).

Grr, har alltid hatet skole av dette PK-dritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...