Gå til innhold

Lyssterk HD projektor 15-20.000

Anbefalte innlegg

Fatters er på leit etter projektor til å ha i stua, men blir vanskelig med blending, så han er avhengig av en lyssterk projektor. Videre ønsker han god kontrask og godt sortnivå, så jeg har vel i grunnen begrenset det til DLP projektorer. Noen som har noen tips? 15-20.000 kr regner han med å måtte gi. Avstander til lerret osv kan tilpasses, stua er på 8x7 meter og plasseringsproblemer er irrelevant, vi fikser noe. Poenget er godt bilde og lyssterk projektor, skal brukes på omtrent 100" lerret.

Noen som har noen forslag?

EDIT:

Evt noen som kan fortelle hvor mange ansilumen vi bør sikte på? 1500? 2000?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig lyskontroll (les: opplyst rom) og godt sortnivå er en umulig kombo. Hva med å legge noen av kronene i blendingsgardiner e.l.? Mørke/matte vegger i rommet er også en viktig faktor, men det er selvsagt ofte vanskelig i en stue. Det er ikke så mange hjemmekinoprojektorer som har så høy lysstyrke som du nevner her, men noen er det. Mitsubishi HD4000 har f.eks 2000 AL (som for øvrig er veldig mye til hjemmekino).

Lenke til kommentar

Hm. Skjønner. Da har jeg kikket på BenQ PE8720, og tror det blir den. Så den i aksjon på ei messe for et halvt års tid siden (med rett fargekalibrering osv) og det er virkelig det villeste jeg har sett. Har ikke hatt gleden av å se projektorer i høyere prisklasser, men PE8720 er nok den som får gleden av å henge i stua her. Noen som har noen førstehåndserfaring med den? Out of the box fargegjengivelse og sånt? Den koster jo helt ned i 13 000 kr nå, det er jo helt rått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...