Gå til innhold

Nå trenger jeg seriøst hjelp her. Blir deppa av dette.

T-Puss

Anbefalte innlegg

Så var det HD-en min igjen, da! Har oppdatert BIOS. Maskinen finner HD-en, men stopper opp når skjermen ETTER "Verifying DMI Pool Data" kommer. Har prøvd alle mulige jumper-settinger. Har prøvd å kun bruke den nye disken.

HD-en jeg kjøpte er en Western Digital Caviar 80GB IDE 7200 ATA/100 harddisk 2MB cache WD800BB.

Her er litt om min BIOS og hovedkort:

System Mainboard Manufacturer : Shuttle Inc. MP Support : No Model : (HOT-661)Intel i440ZX Version : 2A69KH2B BIOS ID : 09/06/1999-i440ZX-ITE867-2A69KH2BC-00

BIOS: Award Modular BIOS v4.51PGM som nå er oppgradert til 06/2000.

PC-en min er en Siemens Expert med 8.4GB HD og Intel PIII 450Mhz Prosessor.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-11 22:48, skrev T-Puss:

Så var det HD-en min igjen, da! Har oppdatert BIOS. Maskinen finner HD-en, men stopper opp når skjermen ETTER "Verifying DMI Pool Data" kommer. Har prøvd alle mulige jumper-settinger. Har prøvd å kun bruke den nye disken.

HD-en jeg kjøpte er en Western Digital Caviar 80GB IDE 7200 ATA/100 harddisk 2MB cache WD800BB.

Her er litt om min BIOS og hovedkort:

System Mainboard Manufacturer : Shuttle Inc. MP Support : No Model : (HOT-661)Intel i440ZX Version : 2A69KH2B BIOS ID : 09/06/1999-i440ZX-ITE867-2A69KH2BC-00

BIOS: Award Modular BIOS v4.51PGM som nå er oppgradert til 06/2000.

PC-en min er en Siemens Expert med 8.4GB HD og Intel PIII 450Mhz Prosessor.

Kan noen hjelpe meg?

Ja det er nok hovedkortet/biosen som ikke støtte så stor hardisk, prøv med en 20 giggert,,,

Lenke til kommentar

Var selv fortvila de 2 siste dagene for lignende problem med en WD 80 Jubileum, satt jumperen til master og disken var alene. Kikket litt på web hos Western og så på min gamle WD, der var den vannrett mellom pinn 3 og 4 i nederste rekken, fungerte OK. WD skreiv at den kun kunne stå til Master når det også var en slave på samme kabel. Etter flytting i gårkveld fikk eg innstalert XP Pro på "nybygget" mitt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme type feil en gang, og kom akkurat like langt med en 20GB HDD - så jeg tror ikke det er HDD- størrelsen din som er problemet.

Den gangen jeg fikk problemet kunne jeg heller ikke finne årsaken, så det endte med at jeg bare måtte formatere hele greia på nytt igjen, og tok en ny clean install.

Da kom ihvertfall problemet bort av seg selv.....

Foglarna veit kvifor.......

Lenke til kommentar

Det er nok støtte for en så stor disk på det hoved kortet ville jeg tro. Det sier jeg fordi kameraten min kjøpte seg akkurat samme disken og den funker på hans 450 mhz COMPAQ fra 1998. Han har ikke oppdatert biosen engang. ALDRI

COMPAQ er vel ikke akkurat kjent for gode HK vil jeg tro :grin:

Lenke til kommentar

Skudd fra hofta, men kanskje...

Har slitt litt i natt med et "nybygg" til mora mi. Win98SE, Duron600, WD-disk, VIA, etc.

Heng etter DMIPool- meldinga, men fikk boota i safemode og deretter på normal måte.

Via Windowsupdate kjørte kjørte jeg denne oppdateringa: Q273017 (IDE harddrive cach).

Nå fungerer ting som det skal. :smile:

Trøtt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...