Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Etter lanseringen av Xbox Live har salget gått strålende for Microsoft, og det tok bare en uke før Bill Gates' nyeste pengemaskin slo alle tidligere rekorder. Online-spill funksjonen for Xbox ble lansert den 15. november i USA, og ifølge spill-nettstedet http://www.gamers.com har salget allerede overgått tidligere rekorder. Gode salgstall Microsoft har solgt mer enn 150.000 startpakker for Xbox Live, og ble dermed den første nettspill-tjenesten for bredbånd som passerte 100.000 abonnementer. Når Microsoft først annonserte at deres Xbox ville ha bredbåndskapasitet og en egen harddisk, mente kynikerne at Xbox-spill ville slippes med feil, og at det ville utgis forbedringer etter hvert. Erobrer spill-markedet Skeptikerne hadde lite tro på robust nett-spilling med spill-konsoller, og dette ble forsterket av dårlig salg for tilleggspakker for nett-spill til konkurrentene Playstation 2 og Segas Dreamcast. Men nå ser det ut til at Bill Gates lykkes med sin nett-satsing, og er i ferd med å erobre det innbringende spill-markedet med sin Xbox. Vellykket nett-strategi I motsetning til sine konkurrenter, som selger tilleggsutstyr for å koble maskinen på nett, har Microsoft bygget internett-tilkobling inn i konsollen fra starten av. I tillegg satser de bare på bredbåndsoppkoblinger, og det gjør det enklere for spill-produsentene å bygge inn nett-spilling i sine spill. Startpakken Xbox Live koster 49,95 dollar, omtrent 360 norske kroner, og inkluderer et ettårig abonnement til Xbox Live tjenestene, en sett hodetelefoner og to prøveversjoner av kommende Xbox-spill, skriver Gamers.com Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg kan knapt vente til det kommer hit til Norge Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 den xbox live linjen, er det sånn crappy adsl at du kan velge mellom brukbar ping eller og laste ned? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 i og med at jeg er fullt klar over at du er ps2 fan nummer 1,2 eller 3 på dette forumet ser jeg ingen grunn til å kommentere en slik negativ holdning med ordbruken crappy adsl. xbox live vil ikke få dårligere tilkobling enn ps2 i norge, for å si det på den måten. det er vel utviklingen i norge som bestemmer dette uansett. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 adsl oppkoplinga blir no den same, uansett konsoll vel? er no samme adsl linja uansett,enten du spela med pc eller konsoll..... Lenke til kommentar
Newman Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Du bruker den internett linja du allerede har, så ja, mange vil sitte med en "crappy" adsl linje... Du kan også risikere å møte på folk med modem, hvis de har det riktige utstyret. Lenke til kommentar
BlackEagle Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Synd at man ikke kan bruke mod-chips sammen med XBOX Live, da man blir nemlig utestengt. For godt. Se http://www.theregister.co.uk/content/54/28180.html En forsmak på hvordan PCer med Palladium kommer til å være? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 så jeg kan ikke spille xboxlive eller ps2 live mens jeg eller broren min laster ned noe? Lenke til kommentar
BlackEagle Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 14:04, skrev evil_snowman:så jeg kan ikke spille xboxlive eller ps2 live mens jeg eller broren min laster ned noe? Dette gjelder bare XBox Live. Hvis du har installert en mod-chip (som bl.a. gjør det mulig å spille piratkopierte spill) i XBoxen vil du bli utestengt hvis du kobler deg opp til XBox live. Hvis du har en mod-chip som du kan slå av, kan du visst koble deg opp når den er slått av - uten å bli bannet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 jeg deler ngt bravo connection imellom 3 pcer, det jeg mente var om jeg kunne laste ned med pcene mens jeg spilte innpå xbox... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Laste ned samtidig som du spiller over nettet med ADSL? Neppe. Adsl = Asykront, dvs at man ikke kan hente/sende på maks hastighet samtidig. Spillte ikke du CS da el_polla? Prøv og join en server samtidig som du laster ned på maks :smile: Jeg vet ærlig talt ikke hvordan Live vil fungere sånn teknisk med tanke på kabler, jeg vil tippe at man strekker en kabel fra xboxen til adsl-boksen i veggen med en slags splitt-kontakt hvor den andre kan brukes til pc hvis man har internett der. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hvis du vil sikre deg nok båndbrede til Live samtidig som du vil kjøre annen trafikk over linja di så kan du jo sette opp en trafficshaper foran LANet ditt. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: En forsmak på hvordan PCer med Palladium kommer til å være? Personlig er jeg ingen anti-pirat, men at Xbox med modchip blir sperret har jeg intenting i mot. Folk blir nå nødt til å kjøpe spillene de skal spille i forbindelse med Xbox Live og på denne måten tjener både MS og spillutviklerne mer penger og kan lage bedre spill og tjenester! Så på Xbox er det ingen dum ide... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå