ChaosPredicted Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Skjerpings nå gutter. For det første er det ikke Sony som har utviklet dette, at noen andre forsøker å utnytte PS3's potensiale til noe annet enn gaming er i dette tilfellet ikke Sony's feil eller fortjeneste. Det er sant at PS3 blir markedsført som noe mer enn kun en gamingkonsoll, det er en bevisst strategi fra Sony. Å si at det er fokus på alt annet enn spilling blir derimot mildt sagt en overdrivelse. Vi kan vel alle være enige om at kreftforskning er en positiv ting. Forøvrig bør vi alle forsøke å holde en hyggelig tone i trådene. Endret 18. mars 2007 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Dette er et konsollforum, jeg diskuterer PS3 som en konsoll, at folk tar det jeg sier og vrir det til noe negativt kan ikke jeg noe for. Mente ingen ting negativt med det jeg sa (ikke at jeg skjønner hvordan folk klarer å vri det rundt men men). 8180741[/snapback] Dette er vel fortsatt et spillforum. Da kan det vel kanskje diskuteres om diskusjon om Folding i det hele tatt hører hjemme her. Folding er vel positivt, men å si at PS3 kommer til å bidra nevneverdig til løsning av kreftgåten er i overkant naivt. Håper virkelig ikke Sony bruker dette i markesføringen av PS3. Det hadde vært smakløst. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Dette var en god nyhet. Fin fint tiltak. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Problemet er vel at det kanskje virker som om du mener at når de lanserer dette til PS3 så går det ut over PS3 som konsoll og gjør den dårligere? Tenk heller at du får dette i tillegg til det andre om du mente det jeg nevnte. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ah, så det ER en konsoll. Men hvorfor fokuserern den på å samle inn forskningsdata? 8179239[/snapback] Kvifor fokuserar Wii på vermelding og nyheiter? Kay 8179396[/snapback] Fokuserer Wi på værmeldinger og nyheter? Nei, du ser faktisk nyheter om spill til maskinen, men det har vært mye om masse funksjoner til PS3 men veldig lite om kommende spill. 8180674[/snapback] Nei, Wii fokuserar ikkje på vermeldingar og nyheiter...akkurat som PS3 ikkje fokuserar på å samle inn forskningsdata. Det var det som var poenget mitt. Du framstillar det som om der er ei slags konflikt mellom Folding@Home og spel, noko eg meiner er berre tull. Folding-klienten er ein ekstra-funksjon, akkurat som vermelding- og nyheits-funksjonane på Wii. Den største skilnaden er vel at dette faktisk er noko nyttig. I tillegg har vel ikkje denne blitt utvikla av Sony sjølve? I sofall blir det du gjer her litt som å klage på at det har komt ein versjon av Opera til Wii. "Er dette ein konsoll eller ein PC? Byrjer verkeleg å lure. Det ER ein konsoll? Javel, kvifor fokuserar den på å surfe på nettet, då?" Kay Endret 18. mars 2007 av KayAU Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Slettet noe drittkasting, som av en eller annen grunn ALLTID oppstår blant brukerne i denne delen av forumet. Mer av samme slag fører til advarsler. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ser poenget ditt, men i det siste synes jeg det har vært mer fokus på PS3's evne til å gjøre alt annet enn å spille spill. Enten har det vært Blu-Ray filmavspilling, mediacenter, Linux, Home eller nå dette. Har vært mer fokus på PS3 som nettopp PC enn konsoll. Derfor jeg lurer litt på fokusen til PS3. Det synes jeg det ikke har vært rundt Wii, som til tross for sine andre funksjoner har blitt sett på som en konsoll, ikke PC. Samme med X360. Derfor synes jeg PS3 mister litt av fokusen i forhold til hva den er ment for. Endret 18. mars 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ser poenget ditt, men i det siste synes jeg det har vært mer fokus på PS3's evne til å gjøre alt annet enn å spille spill. Enten har det vært Blu-Ray filmavspilling, mediacenter, Linux, Home eller nå dette. Har vært mer fokus på PS3 som nettopp PC enn konsoll. Derfor jeg lurer litt på fokusen til PS3. Det synes jeg det ikke har vært rundt Wii, som til tross for sine andre funksjoner har blitt sett på som en konsoll, ikke PC. Samme med X360. Derfor synes jeg PS3 mister litt av fokusen i forhold til hva den er ment for. 8181221[/snapback] Det har hele tiden vært Sony's mål å markedsføre PS3 som noe mer enn kun en spillkonsoll. Derfor mister egentlig ikke PS3 fokuset i forhold til hva den er ment som, som du sier, den oppfyller egentlig bare Sony's intensjoner om å markedsføre PS3 som et slags mediasenter. Jeg skjønner at du og andre er noe skeptiske til en maskin som skal kunne "alt på en gang", men det er nå en gang slik Sony vil kjøre løpet. PS3 var aldri ment å kun brukes til spill. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Dette er et bra tiltak, siden Cell-cpu'en har mye hestekrefter i seg. Men hvor skal dette føre hen? Er dette starten på at spillkonsoller ikke er spillkonsoller lenger? Jo, PS3 er ikke en ren spillkonsoll, men det blir mindre og mindre foksert på rene spillkonsoller nå. Endret 18. mars 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Dette er et bra tiltak, siden Cell-cpu'en har mye hestekrefter i seg. Men hvor skal dette føre hen? Er dette starten på at spillkonsoller ikke er spillkonsoller lenger? Jo, PS3 er ikke en ren spillkonsoll, men det blir mindre og mindre foksert på rene spillkonsoller nå. 8181295[/snapback] Er det jeg og lurer på hvor dette blir å føre henn. Fokusen blir flyttet mer over på en multimedia maskin enn konsoll, noe jeg egentlig ikke er interesert i ettersom jeg kun vil spille og ikke trenger tusenvis av andre funksjoner med på kjøpet, som gjør konsollen unødvendig mye dyrere. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Dette er et bra tiltak, siden Cell-cpu'en har mye hestekrefter i seg. Men hvor skal dette føre hen? Er dette starten på at spillkonsoller ikke er spillkonsoller lenger? Jo, PS3 er ikke en ren spillkonsoll, men det blir mindre og mindre foksert på rene spillkonsoller nå. 8181295[/snapback] Er det jeg og lurer på hvor dette blir å føre henn. Fokusen blir flyttet mer over på en multimedia maskin enn konsoll, noe jeg egentlig ikke er interesert i ettersom jeg kun vil spille og ikke trenger tusenvis av andre funksjoner med på kjøpet, som gjør konsollen unødvendig mye dyrere. 8181405[/snapback] Da har du Wii vettu for slike som meg som vil ha alt i en boks opplegg gleder seg over slik fokusering. Jeg ser ikke helt problemstillingen så lenge det fortsatt blir lagd gode spill og spill opplevelser. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Ser at folk har oppsummert ganske godt mine tanker som lå bak da jeg lurte på om Bear køddet med sin kommentar om hvordan ps3 har mistet fokus bla bla bla. Når har vel ikke ps3 noe fokus i det hele tatt. Det er Sony som velger fokus området, og det har vært klart fra dag 1 at ps3 ikke bare er om spilling. Men det er uansett ikke negativt for ps3's spillfokus at en ekstern gruppe har laget denne clienten. Sony har nok ikke hatt mye med dette å gjøre, og har nok fokusert kraftig på SW i ps3 og kommende spill og spill tilbehør. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Da har du Wii vettu for slike som meg som vil ha alt i en boks opplegg gleder seg over slik fokusering. Jeg ser ikke helt problemstillingen så lenge det fortsatt blir lagd gode spill og spill opplevelser. Problemstillingen er vel heller at dette kan føre til ytteligere kostnader, som tilslutt går utover forbrukeren. Jeg er ikke interessert i en datamaskin med mulighet for spill.| Hvis man ikke vil ha Wii da? Det er mange som ikke vil ha Wii pga. grafikk og den nye kontrolleren. Nå sier ikke jeg at det er kun PS3 som ikke er en ren spillkonsoll, 360 har også multimediesenter. Det jeg mente, er at hvis dette fortsetter, vil vi kanskje ikke få en spillkonsoll, playstation blir 'do-it-all-station', noe jeg ikke synes er bra. Hvordan blir PS4, den nye xboxen, og den neste konsollen til Nintendo? Endret 18. mars 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Er vel derfor vi har 3 forskjellige konsoller kanskje? Vi er ikke like, noen liker Wii, noen liker xbox 360, noen liker ps3, andre liker alle sammen, mens nån synes spilling er barnslig og bortkastet tid. Det er utrolig flott at vi ikke har 3 konsoller som Wii, eller xbox 360 eller ps3. Det hadde blitt dritt kjedelig for min del om det f.eks. bare var Wii på markedet. Hadde nok heller holdt meg til bare pc spilling da. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hva hjelper det at vi har tre spillkonsoller når to av dem har masse multimedia-greier? Jeg tror du missforstår meg, det jeg mener at de neste spillkonsollene kanskje ikke fokuserer så mye på spill som det burde bli gjort? Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hva hjelper det at vi har tre spillkonsoller når to av dem har masse multimedia-greier? Jeg tror du missforstår meg, det jeg mener at de neste spillkonsollene kanskje ikke fokuserer så mye på spill som det burde bli gjort? 8181610[/snapback] Du snakker ikke om fokusering. For både 360 og PS3 har utrolige spill egenskaper, hovedvekt selvfølgelig grafikk og ytelse, men det er jo en kjennsgjerning at Sony og MS utvikler utrolige populære og innovative spill konsepter. bare se på eye toy, Singstar og alle de andre interaktive spillene der. De fokuserer på Spill. Tingen er at de fokuserer på andre ting sammtidig. Mye fordi de vil gjøre konsollene sine mer allemanseie. Det er jo en naturlig utvikling i denne tiden da hjemmet skal være så interaktivt. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Følgende er fakta: 1. En spillkonsoll er en datamaskin med et predefinert potensiale. 2. Dette potensialet benyttes til spill eller, dersom omstendighetene er tilstede, kan benyttes til andre applikasjoner som websurfing, medieavspilling, folding@home eller hva det nå skulle være. Det er opp til konsollprodusenten å tilrettelegge for dette. 3. Dette gjør ikke konsollen på noen måte dyrere. Potensialet ligger der, og softwaren er gratis. 4. Dette har ikke noe med fokus å gjøre. Det har med min pappa er sterkere enn din pappa og gjøre; eller rettere sagt, din pappa kan noe som min pappa ikke kan (eller har lyst til å gjøre), derfor bagatelliserer jeg hele greia med at det han kan, er bare tull å kunne. Jeg trodde aldri at ønsket om å disse PS3 faktisk overgår ønsket om å bli kvitt kreft. Endret 18. mars 2007 av Fhj Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jo, det dere sier er sant, det jeg vil frem til er at hvis utviklingen blir mer fokusert på multimedie, vil kanskje spillkonsoller om 15 år være MYE mer fokusert på multimedia og annen dritt, enn spill. Konsollene nå er forsåvidt greie, siden spill er mer fokusert. Det jeg snakker om er fremtiden ikke nåtiden. FHJ: Heller kreft enn PS3. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Følgende er fakta:1. En spillkonsoll er en datamaskin med et predefinert potensiale. 2. Dette potensialet benyttes til spill eller, dersom omstendighetene er tilstede, kan benyttes til andre applikasjoner som websurfing, medieavspilling, folding@home eller hva det nå skulle være. Det er opp til konsollprodusenten å tilrettelegge for dette. 3. Dette gjør ikke konsollen på noen måte dyrere. Potensialet ligger der, og softwaren er gratis. 4. Dette har ikke noe med fokus å gjøre. Det har med min pappa er sterkere enn din pappa og gjøre; eller rettere sagt, din pappa kan noe som min pappa ikke kan (eller har lyst til å gjøre), derfor bagatelliserer jeg hele greia med at det han kan, er bare tull å kunne. Fokusen til en konsoll har vært frem til nå på spilling. De som ville ha muligheten til å gjøre noe annet har derfor og kjøpt en PC, ettersom PC ligger mye dyrere i pris men gir flere funksjoner. Nå har konsoller gått mer og mer over til å bli PCer, og hva er da vitsen med en "forenklet" spillmaskin, som fokuserer på akkurat samme som PC, for da deler de jo egenskapene, bare med den forskjellen at med konsollen blir du hele tiden "fortalt" hvilket program du har på den og har ingen mulighet til å bestemme dette selv. Derfor, hva er fokusen til en konsoll, å spille eller alt annen enn spilling? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jaudå, eg deler til dels litt av bekymringane for at konsollar beveger seg meir i retning av datamaskiner. Men når det gjeld PS3. synest eg eigentleg fokuset er greit: * Hovudfunksjonen til PS3 er fortsatt først og fremst speling. * Den nest viktigaste funksjonen til PS3 er å spele Bluray-filmar. Dette er for meg ein svært gunstig kombinasjon, fordi det gjer PS3 til ein fullstendig "HD-boks", ei komplett underhaldningsmaskin eg kan sette under HDTV-en. Og eg trur heller ikkje det er slik at desse funksjonane på nokon måte er i konflikt, slik at fokus på den eine går utover den andre. Den einaste vesentlege ulempa med det å gjere PS3 til litt meir enn ein spelkonsoll, er at prisen blir høgare. På den andre sida, sidan dei kan selge han til ein høgare pris, slepp dei å gjere so mange kompromiss. Om PS3 var ei rein spelemaskin, som XBox 360, ville Sony måtte legge seg på om lag samme prisnivå. Eg trur då at dei òg ville måtte kutte fleire hjørner, og vi ville fått ei dårlegare maskin. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg