Kjekssjokolade Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Edit: Du kan kjøpe deg en DVD med bandet, en DVD som heter Led Zeppelin. Dobbel dvd(5t20m) Link. Der er tracklist og alt (+review). Førstedisken er desidert best, der er det mest futt i troppen. Etter du har sett denne, endrer du nok syn på at dem er oppskrytt. 8311999[/snapback] Dette er ren, skjær og pur nytelse. Personlig finner jeg ingen dødpunkter. 8312451[/snapback] Pur nytelse + ekstramateriell Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Fikk endelig skaffet meg to litt sjeldne LP-er av The Yardbirds hvor Jimmy Page i høyeste grad bidrar - albumet Little Games og live-albumet Live Yardbirds: Featuring Jimmy Page. Sistnevnte er kun utgitt to ganger på vinyl og én gang på CD, så det er dessverre litt utilgjengelig. Men er du villig til å betale ca. 500-600,- inkludert frakt, kan det skaffes på for eksempel eBay. Av Led Zeppelin-relaterte sanger, finner vi en tidlig versjon av Dazed and Confused på live-albumet, samt White Summer på begge to. White Summer er vel kanskje teknisk sett ikke en Zeppelin-sang, siden den ikke er utgitt på noen av de vanlige albumene, men den er tatt med i to bokssett, og med på live-DVD-en, alle utgivelsene i form av live-fremførelse. Så teknisk sett er det vel kanskje en Yardbirds-sang i og med at det er på Little Games man finner en studioinnspilling av sangen. Men de fleste forbinder nok White Summer med Zeppelins live-show, dog tror jeg vi bare sier at det er en Jimmy Page-sang siden det er han som har laget den og kun han som spiller. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Fikk endelig skaffet meg to litt sjeldne LP-er av The Yardbirds hvor Jimmy Page i høyeste grad bidrar - albumet Little Games og live-albumet Live Yardbirds: Featuring Jimmy Page. Sistnevnte er kun utgitt to ganger på vinyl og én gang på CD, så det er dessverre litt utilgjengelig. Men er du villig til å betale ca. 500-600,- inkludert frakt, kan det skaffes på for eksempel eBay. Av Led Zeppelin-relaterte sanger, finner vi en tidlig versjon av Dazed and Confused på live-albumet, samt White Summer på begge to. White Summer er vel kanskje teknisk sett ikke en Zeppelin-sang, siden den ikke er utgitt på noen av de vanlige albumene, men den er tatt med i to bokssett, og med på live-DVD-en, alle utgivelsene i form av live-fremførelse. Så teknisk sett er det vel kanskje en Yardbirds-sang i og med at det er på Little Games man finner en studioinnspilling av sangen. Men de fleste forbinder nok White Summer med Zeppelins live-show, dog tror jeg vi bare sier at det er en Jimmy Page-sang siden det er han som har laget den og kun han som spiller. Enkelt og greit. 8322592[/snapback] Har begge på cd, fantastiske album Det er ikke en Zeppelin sang, men dem spilte den live, så du har riktig der ja. Er ikke sikker på om det er Page som har skrevet sangen, men han kunne bruke alt Yardbirds materiale etter bandet ble oppløst, for han satt igjen som siste medlem å sikret seg alle rettigheter. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Det er Page som har komponert sangen, så den er "all his". Jeg tror vi bare sier at det er en Page-sang, enkleste det. Men som sagt, så er den også utgitt i to Zeppelin-bokssett (som live-versjon, vel og merke) - Remasters-boksen (altså ikke den doble CD-en, men boksen med 4 discer) og The Complete Studio Recordings-boksen (som bonusspor på Coda). For øvrig er du heldig som har CD-ene, spesielt live-albumet er jo vanskelig å få fatt i på CD ettersom den kun er utgitt legitimt på CD én gang, og Page nekter å tillate noen å gi den ut på ny. Må få skaffet meg dem også en gang, men nå skal jeg først og fremst spille ihjel LP-platene når jeg får dem forhåpentligvis innen en ukes tid. Har hørt det meste av sangene før, men aldri live-albumet, og heller ikke den tidlige versjonen av Dazed and Confused. Så gleder meg stort. Endret 6. april 2007 av Hewitt Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har Led Zeppelin I og Led Zeppelin IV. Hva skal bli det neste? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Har Led Zeppelin I og Led Zeppelin IV. Hva skal bli det neste? 8323132[/snapback] Det neste blir Led Zeppelin II og III (om du bare skal ta ett, ta II).. Og etter det blir det Physical Grafitti.. Endret 6. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Takk! Da blir det Led Zeppelin II og III neste gang jeg handler .. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg ville tatt en snarvei, og handlet dvd-box'en heller da. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har Led Zeppelin I og Led Zeppelin IV. Hva skal bli det neste? 8323132[/snapback] Det neste blir Led Zeppelin II og III (om du bare skal ta ett, ta II).. Og etter det blir det Physical Grafitti I, og II.. 8323167[/snapback] Physical Grafitti I, og II? Selv om det er en dobbeltplate, regnes det bare som et album :!: Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har Led Zeppelin I og Led Zeppelin IV. Hva skal bli det neste? 8323132[/snapback] Det neste blir Led Zeppelin II og III (om du bare skal ta ett, ta II).. Og etter det blir det Physical Grafitti I, og II.. 8323167[/snapback] Physical Grafitti I, og II? Selv om det er en dobbeltplate, regnes det bare som et album :!: 8323223[/snapback] Det stusset jeg også på Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg ville tatt en snarvei, og handlet dvd-box'en heller da. 8323219[/snapback] Se forige side om denne dvd boxen Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Har Led Zeppelin I og Led Zeppelin IV. Hva skal bli det neste? 8323132[/snapback] Det neste blir Led Zeppelin II og III (om du bare skal ta ett, ta II).. Og etter det blir det Physical Grafitti I, og II.. 8323167[/snapback] Physical Grafitti I, og II? Selv om det er en dobbeltplate, regnes det bare som et album :!: 8323223[/snapback] Javel, sorry da.. Ser ikke helt hva som er så farlig med at jeg tok feil en gang? Dette var ekstremt gøy, eller? Endret 7. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Har Led Zeppelin I og Led Zeppelin IV. Hva skal bli det neste? 8323132[/snapback] Det neste blir Led Zeppelin II og III (om du bare skal ta ett, ta II).. Og etter det blir det Physical Grafitti I, og II.. 8323167[/snapback] Physical Grafitti I, og II? Selv om det er en dobbeltplate, regnes det bare som et album :!: 8323223[/snapback] Javel, sorry da.. Ser ikke helt hva som er så farlig med at jeg tok feil en gang? 8323461[/snapback] Ingenting farlig, eller noe i det hele tatt. Bare vi Zeppelin-nerder som synes det er litt morsomt Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Dere led Zeppelin-nerder har en smule dårlig humor.. Neida Er ikke Zeppelin-nerd, setter bare utrolig pris på musikken dems.. Neste steg er vel å bli Zeppelin-nerd, da Vet ikke hvorfor jeg "regner" det som to separate utgivelser.. Har bare gjort det.. Aner ikke hvorfor Edit: Sånn.. Ikke "to plater", men "to separate" Endret 7. april 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Der led Zeppelin-nerder har en smule dårlig humor.. Neida Vet ikke hvorfor jeg "regner" det som to plater.. Har bare gjort det.. Aner ikke hvorfor 8323477[/snapback] Fordi det er to plater? BWHAHAHAHHAHAHAHHAHA (neida) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Fordi det er en dobbeltutgivelse, mener jeg Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Led Zeppelin er et fantastisk band! Et utrolig samspill mellom instrumenter og vokal^^ Topp 10 Zeppelin lista mi: Ten Years Gone Over The Hills And Far Away Kashmir Stairway To Heaven The Ocean Hey Hey, What Can I Do? Immigrant Song Travelin' Riverside Blues Fool In The Rain That's The Way Synes nesten det er rart at ingen andre har nevnt Ten Years Gone, synes det er en helt utrolig låt! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Synes nesten det er rart at ingen andre har nevnt Ten Years Gone, synes det er en helt utrolig låt! 8325068[/snapback] Siden du sa det, så har jeg hørt gjennom låta en par ganger nå.. Kjempebra Men ikke like bra som mine favoritter.. Min liste Thank You Stairway to Heaven Since I've Been Loving You Kashmir Heartbreaker Living Loving Maid (She's Just A Woman) In the Light Rock and Roll The Lemon Song Misty Mountain Hop Going To California Hey Hey What Can I Do Er ikke i rekkefølge, ellernoe.. Tok 12, jeg.. Mange andre som jeg digger, men holdt meg til rundt ti.. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Siden det er blitt så "inn" å lage liste: Min liste I II III IV Houses Of The Holy Physical Graffiti Ikke rangert, og nei, jeg kan ikke velge enkeltsanger Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Houses Of The Holy, er en sørgelig undervurdert plate. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Houses Of The Holy, er en sørgelig undervurdert plate. 8326711[/snapback] Den er fantastisk, den er rett og slett RÅ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg