Gå til innhold

Led Zeppelin - Din mening om bandet

PatSharpX

Anbefalte innlegg

Hehe, så kult!! :D

Grunnen til at jeg liker Led Zeppelin II (bittelitt bedre enn de andre), er pga. disse sangene:

Whole Lotta Love

What Is And What Should Never Be

The Lemon Song

Thank You

Heartbreaker

Living Loving Maid (She's Just A Woman)

Ramble On

Bring it on Home

Altså, en stor del av albumet :)

Edit: Sorry, Moby Dick.. Bring it on Home tar plassen din :p.. Dæven.. Det er 8 av 9 sanger det.. Jaja :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
John Paul Jones har mekka litt for mye (alltho han var en handy man på både piano/keyboardet, bassen og mandolinen, var ikke han skapersjela i bandet)

8300480[/snapback]

Hvordan forklarer du sanger som your time is gonna come og Stairway to Heaven da? Han blir seriøst undervurdert av dagens musikklyttere. Stille? Ja. Musikalskt geni? Det og.

8300771[/snapback]

John Paul Jones var ikke noe særlig kreativt involvert i Stairway to Heaven, det var det Jimmy Page som stod for, med litt hjelp av Robert Plant også om jeg ikke husker feil.

Men jeg er enig i at John Paul Jones er undervurdert, sannsynligvis fordi han er litt for anonym og tilbaketrukken i forhold til de andre bandmedlemmene.

Jeg er også enig i at In Through The Outdoor ikke er et spesielt vellykket album, dog skal det sies at Zeppelin på det dårligste også i aller høyeste grad er hørbart. Men blir nok ikke det albumet som settes oftest på ...

Selv tror jeg II og IV er mine to favorittalbum, men samtidig er det så vanskelig å bestemme seg fordi alle albumene inneholder mange legendariske sanger som ikke kan utelukkes. Men totalt sett synes jeg nok II og IV er de to aller beste, med Physical Grafitti og I liiiike bak.

Lenke til kommentar
John Paul Jones var ikke noe særlig kreativt involvert i Stairway to Heaven, det var det Jimmy Page som stod for, med litt hjelp av Robert Plant også om jeg ikke husker feil.

Jeg snakker om orkestreringen, noe som var JPJ sin spesialitet. Det er helt rett at Jimmy Page laget denne låten ved å hente sammen elementer som han hadde spilt inn på en bærbar opptaker og at Plant skrev teksten ved en session de hadde i Headley Grange (?), men JPJ er ytterst hørbar og viktig blant annet i begynnelsen. Han spiller blant annet fløytestemmene (ekte fløyter på innspilling, elektrisk ved Live). Det er ihvertfall bra at du er enig med meg om at John Paul Jones er undervurdert. Folk glemmer at JPJ nesten var en like ettertraktet session-musiker som Page når de begge livnærte seg med å spille for andre artister.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og så utelater du Moby Dick, trommerunkesang nummer en? :cry:

8301066[/snapback]

Liiiten glipp der :p

Edit: Selvom jeg må si at det ikke er en sang jeg setter høyt.. :innocent:

8302680[/snapback]

Det er ikke en "sang" ... :whistle:

Lenke til kommentar

8301066[/snapback]

8302680[/snapback]

8302748[/snapback]

Nei, ok da.. :p Eller, det første minuttet er! :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8301066[/snapback]

8302680[/snapback]

8302748[/snapback]

Nei, ok da.. :p Eller, det første minuttet er! :p

8302828[/snapback]

Hvem er det som synger i det minuttet? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg snakker om orkestreringen, noe som var JPJ sin spesialitet. Det er helt rett at Jimmy Page laget denne låten ved å hente sammen elementer som han hadde spilt inn på en bærbar opptaker og at Plant skrev teksten ved en session de hadde i Headley Grange (?), men JPJ er ytterst hørbar og viktig blant annet i begynnelsen. Han spiller blant annet fløytestemmene (ekte fløyter på innspilling, elektrisk ved Live). Det er ihvertfall bra at du er enig med meg om at John Paul Jones er undervurdert. Folk glemmer at JPJ nesten var en like ettertraktet session-musiker som Page når de begge livnærte seg med å spille for andre artister.

8301160[/snapback]

var kanskje litt raus ja.. jeg tror han var det zepp trengte.. jpj var vel den mest "stabile" og bygde en grunnmur sammen med Bonzo... men står på mitt ang siste album ;)

Lenke til kommentar

Har hørt altforlite Led Zeppelind. Men utifra det jeg har hørt, vil jeg si bandet er oppskrytt. Men flinke er de; John Boham og Jimmy Page, fortjener kanskje å bli sett på som, ihvertfall, en av de ti beste rocke-artister.

Noen som kan anbefale meg noen album/spesielle sanger jeg burde få hørt, så jeg kanskje kan bli litt mer positiv til banet? :)

Lenke til kommentar

Album:

I

II

III

IV

Houses of the Holy

Physical Grafitti

Men dersom du nesten ikke har hørt noe av dem (noe du ikke har når du kaller dem oppskrytt :p), vil jeg egentlig helst anbefale deg å kjøpe Remasters og starte der. Da får du de aller beste sangene på to CD-er, så kan du heller sette deg skikkelig inn i diskografien når det albumet begynner å sitte og du oppdager hvor dum du var som ikke begynte å høre på Zeppelin tidligere. :p

Lenke til kommentar
Har hørt altforlite Led Zeppelind. Men utifra det jeg har hørt, vil jeg si bandet er oppskrytt. Men flinke er de; John Boham og Jimmy Page, fortjener kanskje å bli sett på som, ihvertfall, en av de ti beste rocke-artister.

Noen som kan anbefale meg noen album/spesielle sanger jeg burde få hørt, så jeg kanskje kan bli litt mer positiv til banet? :)

8310233[/snapback]

Hva med Robert Plant?

Med en av de råeste sangstemmer opp gjennom tidene, han fortjener ikke en plass på den 'en-av-de-ti-beste' lista di?

Nei de er ikke oppskrytt ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du burde absolutt ta deg bedre tid med Zeppelin, spesielt siden du skriver det med -d :tease:

Edit:

Du kan kjøpe deg en DVD med bandet, en DVD som heter Led Zeppelin. Dobbel dvd(5t20m) Link. Der er tracklist og alt (+review). Førstedisken er desidert best, der er det mest futt i troppen. Etter du har sett denne, endrer du nok syn på at dem er oppskrytt.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Oppskrytt eller ikke oppskrytt; det er vel subjektivt.

I og II er gode begynneralbum. Var de to som fanget interessen min for bandet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Edit:

Du kan kjøpe deg en DVD med bandet, en DVD som heter Led Zeppelin. Dobbel dvd(5t20m) Link. Der er tracklist og alt (+review). Førstedisken er desidert best, der er det mest futt i troppen. Etter du har sett denne, endrer du nok syn på at dem er oppskrytt.

8311999[/snapback]

Dette er ren, skjær og pur nytelse. Personlig finner jeg ingen dødpunkter. :love:

Lenke til kommentar

DVD-en er sørpe bra, ja. Første disc er veldig spesiell i og med at det er en hel konsert i motsetning til disc 2, men disc 2 er også uunnværlig i og med at første disc kun inneholder sanger fra I og II, om jeg husker rett. Når man smelter de to sammen med alt ekstramaterialet, blir det den beste musikk-DVD-en noensinne utgitt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...