CreAtiv3 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hei Tenkte på og lage et akvarium av plexi glass. Men hvordan kan jeg få dette til og henge sammen, og være vanntett. :-? Noen som har noen ider til hva jeg kan gjøre. Vet ikke om dette er rett kategori, men fant ikke noen plass og ha den. På forhånd takk. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg lurer på om du har bomma litt, dette her er hovedsakelig dataspm, derav tittelen "Annet om DATA" Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hva med silikon eller noe sånt? Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Vil det holde, med mye vann og sånt oppi. At jeg ikke plutselig en dag har 20liter vann på gulvet. Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Prøv med en lettbøyelig metall-ramme rundt hele "boksen", og et skyvelokk på toppen, som glir mellom to av ramme-stengerne. Før på med noe gjennomsiktig tettningsstoff rundt alle gliper og puss ned. Ta-da, akvarium! Lenke til kommentar
jan2287 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har et akvarium som jeg satte sammen av rent glass, ikke plexi. Brukte akvarie-silicon, og det har holdt i flere år nå. Det er jo silicon de bruker når de lager akvarier. Husk bare å skjekke om det blir tett før du har fiskene oppi.... Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Ikke så dum ide. Får stikke på clasohlson en dag og kikke. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Kamerat av meg skulle lage et på ca 1000 liter med 13mm plexi.. jeje flaks han testa det ute... sikaflex neste gang... NEI SILIKON! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Du kan fint lage et akvarium med plexiglass og silikon spesielt laget for akvariebruk. Men... det blir fort riper. Det blir mye alger osv som du må skrape vekk, da blir plexien stygg.. Kjøp deg heller et brukt akvarium av glass hvis det er penga det står på. Lage selv blir nesten like dyrt som å kjøpe, med mindre du har gode kontakter med en glassmester. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 22:40, skrev CreAtiv3:HeiTenkte på og lage et akvarium av plexi glass.Men hvordan kan jeg få dette til og henge sammen,og være vanntett. :???:Noen som har noen ider til hva jeg kan gjøre.Vet ikke om dette er rett kategori, men fant ikke noen plass og ha den.På forhånd takk. Jeg har et 60 Liters akvarium som du kan kjøpe for en grei pris. Hvis du er interessert, send meg en privat melding Jeg vil tro at det er en bedre løsning enn å bygge et selv :wink: [ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-12-12 01:43 ] Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Det er ikke penger det står på. Men det er kjekker og lage det selv. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 22:50, skrev gthaman:Jeg lurer på om du har bomma litt, dette her er hovedsakelig dataspm, derav tittelen "Annet om DATA" Kan jo vere datafisk :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg har en eldgammel TV stående. Den har en fin lakkert tre-kasse med skyvedør. Tenkte jeg skulle punktere den på toppen, skrape ut allt fosforet og maskene og pusse den fin inni og lage akvarium... Det er sikkert en god del jobb så jeg har ikke begynnt på det ennå. Det får bli når jeg får tid (Blir pensjonist om bare 40 år..) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 15:11, skrev CreAtiv3:Det er ikke penger det står på.Men det er kjekker og lage det selv. Kjekt, men kanskje litt risikabelt ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Tenkte også jeg skulle lage noe i plexiglass... (Har en liten oppfinnelse på gang) I stedet for å bruke silikon, kan jeg lime det sammen på en annen måte? F.eks ved å sette press på skjøtene og varme opp plexien til den "smelter sammen"? Mao. er plexiglass en type termoplast? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Har hatt akvarium siden jeg var 7 år gammel og har det enda =) Målet er å bygge et inn i veggen og lage til en isotop fra Tanganiyaka sjøen i afrika. Utrolig livlige og imponerende fisker derfra ( Tropheus slekten og cyphotilapia frontosa ) Disse fiskene krever store tanker, så planen er å lage til noe i betong med glassvindu foran. 2*5 meter glassvindu, det hadde vært stilig =) Er snakk om 30 tusen liter da, så blir litt å fare med.. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Det er så koselig med akvarium :smile: Lenke til kommentar
Tøyte Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Vet ikke hvor mye dere kan om fisker, men en pc gir fra seg mye varme og varm+fisk=fisk som kan svøme opp ned. Lenke til kommentar
CreAtiv3 Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Stakkar fisker Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Gå på biblioteket. Der har jeg tidligere funnet bøker som inneholder det du trenger å vite om akvariebygging. Materialvalg, dimensjoner, glasstykkelse, konstruksjon osv... [ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-12-12 21:29 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå