Gå til innhold

Fisketank av plexi.

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte på og lage et akvarium av plexi glass.

Men hvordan kan jeg få dette til og henge sammen,

og være vanntett. :-?

Noen som har noen ider til hva jeg kan gjøre.

Vet ikke om dette er rett kategori, men fant ikke noen plass og ha den.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint lage et akvarium med plexiglass og silikon spesielt laget for akvariebruk.

Men... det blir fort riper. Det blir mye alger osv som du må skrape vekk, da blir plexien stygg..

Kjøp deg heller et brukt akvarium av glass hvis det er penga det står på. Lage selv blir nesten like dyrt som å kjøpe, med mindre du har gode kontakter med en glassmester.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 22:40, skrev CreAtiv3:

Hei

Tenkte på og lage et akvarium av plexi glass.

Men hvordan kan jeg få dette til og henge sammen,

og være vanntett. :???:

Noen som har noen ider til hva jeg kan gjøre.

Vet ikke om dette er rett kategori, men fant ikke noen plass og ha den.

På forhånd takk.

Jeg har et 60 Liters akvarium som du kan kjøpe for en grei pris. Hvis du er interessert, send meg en privat melding :grin:

Jeg vil tro at det er en bedre løsning enn å bygge et selv :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-12-12 01:43 ]

Lenke til kommentar

Jeg har en eldgammel TV stående. Den har en fin lakkert tre-kasse med skyvedør. Tenkte jeg skulle punktere den på toppen, skrape ut allt fosforet og maskene og pusse den fin inni og lage akvarium...

Det er sikkert en god del jobb så jeg har ikke begynnt på det ennå. Det får bli når jeg får tid (Blir pensjonist om bare 40 år..)

Lenke til kommentar

Tenkte også jeg skulle lage noe i plexiglass... (Har en liten oppfinnelse på gang)

I stedet for å bruke silikon, kan jeg lime det sammen på en annen måte? F.eks ved å sette press på skjøtene og varme opp plexien til den "smelter sammen"? Mao. er plexiglass en type termoplast?

Lenke til kommentar

Har hatt akvarium siden jeg var 7 år gammel og har det enda =)

Målet er å bygge et inn i veggen og lage til en isotop fra Tanganiyaka sjøen i afrika. Utrolig livlige og imponerende fisker derfra ( Tropheus slekten og cyphotilapia frontosa )

Disse fiskene krever store tanker, så planen er å lage til noe i betong med glassvindu foran. 2*5 meter glassvindu, det hadde vært stilig =) Er snakk om 30 tusen liter da, så blir litt å fare med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...