Gå til innhold

Er billige 1080p TV-er gode?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe en TV rett etter sommeren og nøye som jeg er har jeg allerede begynt å sjekke ut tester, spesifikasjoner osv osv. Jeg kom over disse TV-ene som begge er 1080p(har bare fått bekreftet at Mirai skjermen er p og ikke i). Er disse skjermene så gode som spesfikasjonene tilsier? Eller har disse relativt ukjente merkene rykte på seg for å ikke levere like bra TV-er som kjente merker?

Tar gjerne i mot andre tips, men ikke alt for høy pris. Hvilken pris regnes egentlig som en pris der man bør han 1080p kontra 720p?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna tver som det! Kort forklart er det altfor billig i forhold til at du får 1080P og 40". Det du trolig vil oppdage når du kommer hjem er at tven er utrolig dårlig på vanlig signaler og bare ok på HD signaler. Billige LCD tver sliter ofte med sortnivå/kontrast, og bilde blir ganske matt. Farger er også ofte et problem.

Mitt råd er å enten gå opp til 20 000 kr og kjøpe en god tv, eller å droppe 1080P og betale 15 000 for en 37"/40" 720p tv.

Men jeg har ikke sett tvene det er snakk om, og det vil kanskje lønne seg å dra å se på den for å finne ut om du personlig liker den. Men ikke kjøp uten å ha sett den i butikk eller lignende.!

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

du får det du betaler får når du kjøper tv.. skal du ha 1080P så koster dette!... når det gjelder Mirai så er vel dette en produsent som er mere inni PC markedet en TV markedet om jeg husker riktig skal du ha en BRA.. jeg anbefaler deg og se på noen kjente merker en og se på for eks Hyundai og Mirai... de som er store er Samsung, Sony, Hvis du ser på Samsungen som jeg bare fant fram på 2 sec. så ser du et par ting i forskjell. Den første er vel prisen.. Dette er nok en bedre kavlitet en de to du kikket på. for det andre så kan du se på kontrasten. 6000:1 osv... så svaret på spørsmålet ditt er ja tvn kunne sikkert klart og gjenskape et bilde op 1080P men kvaliteten på bilde, tuner osv.. skal ikke så mye til og slå. Jeg anbefaler deg og legge vertfall 10-15 lapper skal du ha noe rundt 40"

Samsung

Lenke til kommentar
du får det du betaler får når du kjøper tv.. skal du ha 1080P så koster dette!... når det gjelder Mirai så er vel dette en produsent som er mere inni PC markedet en TV markedet om jeg husker riktig skal du ha en BRA.. jeg anbefaler deg og se på noen kjente merker en og se på for eks Hyundai  og Mirai... de som er store  er Samsung, Sony, Hvis du ser på Samsungen som jeg bare fant fram på 2 sec. så ser du et par ting i forskjell. Den første er vel prisen.. Dette er nok en bedre kavlitet en de to du kikket på. for det andre så kan du se på kontrasten. 6000:1 osv... så svaret på spørsmålet ditt er ja tvn kunne sikkert klart og gjenskape et bilde op 1080P men kvaliteten på bilde, tuner osv.. skal ikke så mye til og slå. Jeg anbefaler deg og legge vertfall 10-15 lapper skal du ha noe rundt 40"

Samsung

8174782[/snapback]

Helt feil det du sier.

Samsung og Sony sine 40" modeller har samme panel som gir 1600:1 i kontrast.

Samsung oppgir 6000:1 som bare er for å lure deg. Det er nemlig dynamisk kontrast som den representerer.

Lenke til kommentar
Jeg merket det etter og ha undersøkt litt, men hvordan er den samsung TV-en da? Noe å satse på kontra en Bravia 720p skjerm til samme pris?

8180020[/snapback]

Test av Samsung 40F71b (1080p) på Dingz.no

Test av Sony 40W2000 (1080p) på Dingz.no

Test av Sony 32V2000 (720p) på Dingz.no

Dingz.no - Alle tv-testene

Personlig har jeg bestillt meg 40F71.

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...