Gå til innhold

Problemer med å logge på - Windows XP Home

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Broren min har et aldri så lite LAN og en av gjestene har fått et problem. Etter "windows-lastinga" er ferdig, kommer han inn på en Loggin-screen som ikke ser ut som den vanlige. (Ikke det fine designet, men en liten boks der man må fylle inn brukernavn og passord). Han skriver brukernavnet sitt og trykker OK, da han ikke har noe passord. Den logger på for å så umiddelbart logge av igjen.

Jeg greier ikke få tilbake den gamle loggin-screenen. Har prøvd CTRL+ALT+DEL+DEL (noe som vanligvis funker), men det ser ikke ut til å virke i dette tilfellet.

Kan noen hjelpe meg/han med hva vi skal gjøre for at han skal greie å logge inn (uten å logge ut igjen automatisk av seg selv)? Det hadde også vært greit hvis vi kunne få den vanlige loggin-screenen tilbake.

Har prøvd i sikkerhetsmodus, siste instilling som funket og alt det der. Men ingenting ser ut til å funke.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se. Det du/han egentlig skulle fått gjort var å tatt backup av Brukerkontoen hans hvis han har noe viktig der da. Så kunne dere har prøvd å sletta kontoen og oppretta den på nytt igjen.

Da må du bruke en LiveCD for å få tilbake til disken. ERD Commander hadde fungert det for den kan du iallefall slette/opprette brukerkontoer. Men jeg husker ikke om den var så villig til å finne USB Disker. Ellers fungerer det jo om du setter disken inni en annen maskin og tar backup derifra.

Kommer ikke på noen særlig flere løsninger nå for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jeg må bare få si en ting selv om tråden er løst til en annen gang.

Har nemlig opplevd lignende problem, og det løses enkelt.

Snart om maskinen og åpne sikker modus (ved å trykke F8 under oppstarten, og velge ifra menyen)

Når en kommer inn her skal det være en Administrator bruker i tillegg til din vanlige. Logg inn på Administrator brukeren, lag en ny Adminstrator og kopiere alle filene over. Eventuelt kan en prøve å fikse feilen på den andre kontoen.

Da slipper en iallefall formateringen, og tap av filer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg må bare få si en ting selv om tråden er løst til en annen gang.

Har nemlig opplevd lignende problem, og det løses enkelt.

Snart om maskinen og åpne sikker modus (ved å trykke F8 under oppstarten, og velge ifra menyen)

Når en kommer inn her skal det være en Administrator bruker i tillegg til din vanlige. Logg inn på Administrator brukeren, lag en ny Adminstrator og kopiere alle filene over. Eventuelt kan en prøve å fikse feilen på den andre kontoen.

Da slipper en iallefall formateringen, og tap av filer.

8178572[/snapback]

Har prøvd dette, men det funket av en eller annen grunn ikke. Jeg greide ikke komme inn på administratoren fordi den logget av med en gang jeg logget på. Merkelige greier. Det første jeg gjorde etter jeg hadde formatert PC'n var i hvertfall å legge inn antivirus, noe han ikke hadde hatt før.

Lenke til kommentar

Nei, da var det vell ikke så mye å gjøre.

I Windows pleier det å være sånn at slutter en ting å virke, vil mer og mer slutte. Tilslutt kan du ikke logge på, som deg :p

Det er flott at du legger inn en antivirus, men spywares er fakisk like viktig. Spywares pleier å lage mest helvete for min egen del. Et veldig flott og gratis (iallefall tidligere) spyware program finner du her

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det er flott at du legger inn en antivirus, men spywares er fakisk like viktig. Spywares pleier å lage mest helvete for min egen del. Et veldig flott og gratis (iallefall tidligere) spyware program finner du her

8183315[/snapback]

La inn det også. Jeg har en egen "pakke" som jeg har laget. Vær gang jeg foretar en formatering installeres denne etterpå.

Programmene er:

AVG Antivirus Free

ZoneAlarm firewall Free

Ad-Aware SE personal edition

SpywareBlaster

Spbot - Search and Destroy

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...