Gå til innhold

ASUS MW221U + Samsung Syncmaster 226BW

nosync

Anbefalte innlegg

Driver å veie opp 2 skjermer her nå.

1. Samsung Syncmaster 226BW (etter å ha lest her på forum)

2. ASUS MW221U (LINK PSDATA)

Dette blir mitt første LCD skjerm, og er svært kresen for farger og "ghosting". Driver med video redigering, derfor er bilde farger/kontrast viktig.

Og minimal (helst null) "ghosting" for underholdning.

Naturligvis vet jeg at jeg kan jo kjøpe 20 000Kr prof skjermer, men har budsjet. Og vil helst ikke gå langt over 3000kr, ettersom jeg kommer nok til å kjøpe 2stk for å kjøre dual (og for å spille Supreme Commander :thumbup: ).

ASUS sitt virker temmelig fett, og prisen er bra. Det er lite å finne av reviews, men spesifikasjons messing stiller den glatt opp mot nevnte Samsung skjerm. Det jeg har lest er bra. Og info om skjermen på ASUS sitt HJEMMESIDE er svært overbevisende i forhold til Samsung, men det er vel det de VIL.

Men dere her inne har nok mye bedre peiling og erfaring med LCD osv, så jeg hadde satt pris på info/tilbake melding om hvilken skjerm og hvorfor jeg bør kjøpe.

Eller mulig dere har en annen skjerm å anbefale?

Takk.

PS.

Hadde vært kult om HW testet ASUS skjermen. Den virker verdt det.

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom fargegjengivelse er svært viktig bør du ikke kjøpe noen av dem.

TN panel er ikke noe for foto eller videoredigering.

Prøv heller denne (koster 1000 kr mer): Nec 20WGX2 Pro

Den har et S-IPS panel og har langt bedre fargegjengivelse.

Kommer selv til å kjøpe Samsungen, men jeg har ikke store foto eller videoredigeringsplaner.

Lenke til kommentar

Har sett litt på den du nevnte, men siden jeg har tenkt å bruke skjermen også til spilling og annet. Tror jeg likevel at jeg statser på 226BW. Jeg har enda CRT skjermen, så dersom fargene er dårlige bruker jeg den.

Hva er S-IPS som du nevnte?

Det er foresten ingen som har erfaring med ASUS skjermen? Mulig den har bedre farger?

Lenke til kommentar

S-IPS er en paneltype som er dyrere og generelt av bedre kvalitet en TN panelene som står i de fleste 22".

Nec skjermen er en gaming skjerm først og fremst, og skal ha 0 etterslep etc.

Såvidt jeg har hørt skal 226BW være den TN skjermen med best fargegjengivelse som er å oppdrive (dersom du får Samsung sitt eget panel, det finnes to versjoner med samme modellnavn)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...