Gå til innhold

Overklokket XP - noen fare ved at skjermbildet ved klokkevis

Laka

Anbefalte innlegg

Når nye høyder med min XP 1700. Kjører den nå stabilt på 1654MHz, dvs. 150x11. Den er låst, kjører bare FSB overklokking (ennå). Minnet kjører på 292MHz DDR (Original PC2100), CL 2. Vcore er satt opp til 1.85v.

Innimellom hender det at det lille området rundt klokkeviseren rister - er det noen fare ved dette?

Det er trolig AGP-bussen som ikke alltid henger med i svingene :smile: Merker det sjeldent, men er det noe poeng i å klokke ned? Det er vel ingen fare?

CPU temp. er idle ca. 45c og load er ca. 50c (det avhenger av om kabinettviftene er på eller ikke)

Lurer på hvor langt jeg kommer når jeg får låst den opp....... og når jeg får somlet meg til å få rigget opp vannkjøling.....

Mvh,

LasseAndreK

En kan aldri bli så rik, at man har råd til å miste en venn

[ Denne Melding var redigert av: LasseAndreK på 2002-12-11 22:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehehehe.. Høyreklikk på desktopen, velg properties (eller egenskaper :razz:) og settings, deretter advanced også velger du den lille flate dingsen med skjermnavnet ditt på.. (ligger nesten oppe med den blåe linja) så trykker du på den. Under skjermdelen er det ei sånn hvit linje med pil på som du kan trykke på, her velger du det HØYESTE mulige tallet du kan få og trykker apply, deretter ok. Hvis dette mot formodning IKKE skulle hjelpe anbefaler jeg at du reduserer din skjermoppløsning og gjentar prosedyren beskrevet ovenfor til flimringen er borte.

(måtte bare, hahahahahahahaha) Håper det hjelper! :razz:

und btw: http://tinyurl.com/3ccb

Lenke til kommentar

Skal teste det, men tviler på at det hjelper, men takk skal du ha :smile: Noen andre som vet om det er farlig? Det er egentlig det eneste som betyr no, flimringen oppstår sjelden, og som sagt, jeg legger knapt merke til det.

Men det er fint om jeg kan beholde hastigheten og få vekk flimringen, men det er ikke så veldig viktig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 22:48, skrev baronKanon:

Står skjermen din i nærheten av en eller annen strømforsyning, vekselstrømspole eller annet magnetfelt?

Dette er mest sannsynlig at kan være støykilden til skjermen. Hadde et par "skjermede" høyttalere teipet fast til skjermen, og bildet ble dårlig i nærheten av disse.

Er egentlig ikke sikker, men tror ikke det. Flimringen har oppstått etter OC, det inntreffer iblandt, og dekker omtrent bare klokkeviseren. Er jeg på avstand (ca. 40-50cm) ser jeg det ikke i det hele tatt.

Takker for konstruktive svar :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 22:48, skrev baronKanon:

Står skjermen din i nærheten av en eller annen strømforsyning, vekselstrømspole eller annet magnetfelt?

Dette er mest sannsynlig at kan være støykilden til skjermen. Hadde et par "skjermede" høyttalere teipet fast til skjermen, og bildet ble dårlig i nærheten av disse.

Skjermen stod sina et adapter til skriver - det var den som utløste det hele, hadde vist ingen ting med OC å gjøre. Takk for hjelpen.

Og Takk til alle som bidro til denne tråden :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...