Gå til innhold

Zelda Ocarina of Time i emulator. Textur forsvinne

endrebjo

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden og spiller litt Zelda Ocarina of Time i emulatoren Project 64. Spillet har jeg hentet herfra (det er jo et gammel N64-spill).

Problemet er at teksturene på bakken og veggene forsvinner enkelte plasser. På mange mørke og trange plasser (Bottom of the Well og Water Temple) er det dermed nesten umulig å finne veien, og jeg kommer dermed ikke videre. Det ødelegger en del av opplevelsen.

Slik ser det f.eks ut rett etter at jeg har kommet inn i Water Temple:

post-30930-1174126521_thumb.png

Hvor i svarte skal jeg gå da?

Er det noen som vet hva problemet er? Jeg har hørt at Project 64 skal være en av de beste emulatorene. Jeg har prøvd mange spill på den, og det er bare Zelda som har tullet seg foreløpig. Kan det være en dårlig ROM? Finnes det andre?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hadde det samme spillet (bare lastet ned fra et annet sted) der alt var fint. Merket ingen slike problemer.

PJ64 er vel den beste emulaturen, og du finner ingen bedre. Jeg kan tippe at det er en dårlig ROM, ut ifra min erfaring.

Edit: skrifeleif

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Bruker Z, X, C til Z, A og B.

Piltastene til å bevege meg.

Home, End, PgUp, Delete som C-taster. S som L-knapp.

Det fungerer greit, og er vel egentlig en tilvenningssak. Det er litt begrenset med tanke på finmanøvrering, men da er det bare til å trykke på pause og justere følsomheten i en av PJ64-menyene.

Manglende teksturer er hundre ganger mer plagsomt.

Jeg har N64, men spillet er vekke. Derfor synes jeg at det var greit å laste det ned.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte spillet for mange år siden men lånte det bort til en venn som rotet det bort.

8177657[/snapback]

Prøv å les innlegget en gang til du.

Hint: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet

Så leser du førsteposten en gang til etterpå.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Ja hvor mange ganger har vi ikke hørt den. Da har du ingen bevis på at du eier spillet. Er foresten heller ikke lov å laste ned spillet SELV om du eier det, det er bare noe pjatt emulator sidene har funnet på får å få folk til å laste ned i den tro at det er "lovlig så lenge du bare har spillet i 24 timer eller om du eier originalen".

Piratkopi uansett, og brudd med regelverket.

Lenke til kommentar

Det som også er litt merkelig, er at teksturene noen plasser er synlige fra enkelte vinkler. F.eks på Hyrule Field. Der kan det være store svarte områder, men når jeg f.eks svinger eller kommer nærmt blir det plutselig gressfarget. Det samme skjer når jeg hopper ned i vann.

Er dette virkelig pga. dårlig ROM?

Jeg har prøvd med mange forskjellige ROMer (v1.0, 1.1, 1.2, GC). Til og med Master Quest.

Kanskje jeg må stille på ett eller annet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...