endrebjo Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Jeg driver for tiden og spiller litt Zelda Ocarina of Time i emulatoren Project 64. Spillet har jeg hentet herfra (det er jo et gammel N64-spill). Problemet er at teksturene på bakken og veggene forsvinner enkelte plasser. På mange mørke og trange plasser (Bottom of the Well og Water Temple) er det dermed nesten umulig å finne veien, og jeg kommer dermed ikke videre. Det ødelegger en del av opplevelsen. Slik ser det f.eks ut rett etter at jeg har kommet inn i Water Temple: Hvor i svarte skal jeg gå da? Er det noen som vet hva problemet er? Jeg har hørt at Project 64 skal være en av de beste emulatorene. Jeg har prøvd mange spill på den, og det er bare Zelda som har tullet seg foreløpig. Kan det være en dårlig ROM? Finnes det andre? Endret 17. mars 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
@ir Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Vel, hadde det samme spillet (bare lastet ned fra et annet sted) der alt var fint. Merket ingen slike problemer. PJ64 er vel den beste emulaturen, og du finner ingen bedre. Jeg kan tippe at det er en dårlig ROM, ut ifra min erfaring. Edit: skrifeleif Endret 17. mars 2007 av Atir_ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kjøp deg Wii og last ned spillet på VC der, så slipper du slike problemer Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvordan klarer du å spille med tastatur? Eller spiller du med joystick? Vel, det har blitt endel måter å spille OoT på opp i gjennom tidende, så skaff deg en N64, GC eller Wii og nyt spillet fra sofaen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Bruker Z, X, C til Z, A og B. Piltastene til å bevege meg. Home, End, PgUp, Delete som C-taster. S som L-knapp. Det fungerer greit, og er vel egentlig en tilvenningssak. Det er litt begrenset med tanke på finmanøvrering, men da er det bare til å trykke på pause og justere følsomheten i en av PJ64-menyene. Manglende teksturer er hundre ganger mer plagsomt. Jeg har N64, men spillet er vekke. Derfor synes jeg at det var greit å laste det ned. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) HVor skal man lagre spillene? Hvor finner jeg flere spill? Endret 17. mars 2007 av Zollid Lenke til kommentar
Bastian90 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Her er det nok et dårlig ROM ute å går ja. prøv en av de andre versjonene som er i folderen f.eks USA versjon. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Problemet er at du har piratkopiert spillet, lasta det ned ulovelig og styggemannen sitter nå nede i kjelleren og fucker med computeren din. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg får beskjed der det står åpning av fil mislykkes hva gjør jeg for og få et spill spillbart? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Trodde denne regelen gjelder på (nesten) alle forums. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Trodde denne regelen gjelder på (nesten) alle forums. 8177639[/snapback] Jeg kjøpte spillet for mange år siden men lånte det bort til en venn som rotet det bort. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Jeg kjøpte spillet for mange år siden men lånte det bort til en venn som rotet det bort. 8177657[/snapback] Prøv å les innlegget en gang til du. Hint: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet Så leser du førsteposten en gang til etterpå. Endret 17. mars 2007 av PantZman Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Trodde denne regelen gjelder på (nesten) alle forums. 8177639[/snapback] Jeg kjøpte spillet for mange år siden men lånte det bort til en venn som rotet det bort. 8177657[/snapback] Ja hvor mange ganger har vi ikke hørt den. Da har du ingen bevis på at du eier spillet. Er foresten heller ikke lov å laste ned spillet SELV om du eier det, det er bare noe pjatt emulator sidene har funnet på får å få folk til å laste ned i den tro at det er "lovlig så lenge du bare har spillet i 24 timer eller om du eier originalen". Piratkopi uansett, og brudd med regelverket. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 oki sorry trodde det var lovlig hvis man eide spillet fra før. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Det som også er litt merkelig, er at teksturene noen plasser er synlige fra enkelte vinkler. F.eks på Hyrule Field. Der kan det være store svarte områder, men når jeg f.eks svinger eller kommer nærmt blir det plutselig gressfarget. Det samme skjer når jeg hopper ned i vann. Er dette virkelig pga. dårlig ROM? Jeg har prøvd med mange forskjellige ROMer (v1.0, 1.1, 1.2, GC). Til og med Master Quest. Kanskje jeg må stille på ett eller annet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Stenges grunnet brudd på retningslinje 8. En lenke fjernes fra første innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg