Archangel Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Skulle installere XP og , vel idiot som jeg er paa data saa installerte jeg paa d driven hadde den gamle paa c , uansett naa klarer jeg ikke aa formatere xp paa c driven , noen sa til meg at det er en option naar man installerer at man bare kan " overskrive " den versjonen som ligger inne med den nye , jeg fant bare " repair " . Uansett naa lurer jeg paa om jeg bare skal formatere hele greia...har hd i 3 deler CDE er dette en fordel eller er det best aa bare ha 1 samlet hd , uansett hvordan formaterer jeg alt ? Har kun noen " verdifulle " filer som jeg kan brenne ut ellers kan alt installeres paa nytt so no problem der :=) Eller er der en option slik man bare kan skrive over eksisterende versjoner av xp ? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 3x poster er teit.......... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Angående formatering.. Selv booter jeg alltid opp fra WinXP-plata. Velger å installere på c: Siden det allerede er et operativsystem der, så får jeg muligheten til å formatere partisjonen først. Deretter fortsetter installasjonen og clean install av WinXP er et faktum. Men nå har det seg slik at noen maskiner av en eller annet merkelig grunn ikke får opp dette alternativet om formatering. I slike tilfeller kan det da gjøres på denne måten; Boot opp fra WinXP-plata og trykk enter osv. Etter hvert får du oversikt over de tre partisjonene dine. Du merker da c: og sletter/fjerner denne partisjonen. Så oppretter du den på nytt. Du velger å installere WinXP på c: og må formatere den. Da velger du mest sannsynlig NTFS. Så fortsetter installasjonen og du har en clean install av WinXP. Du bør ha mer enn én partisjon. Om du velger å ha to eller tre må være opp til deg.. _________________ Ustabil.. f [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-11 22:53 ] Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Takk for svar skal proeve det i morgen og hirst jeg mente ikke noe galt med aa poste 3 stk av dette pokker ikke min feil at forumet henger av og til . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå