fakey Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Har en stasjonær pc (Dell Dimension 9400) jeg prøvde å skru på i dag morges. Det som skjedde var at vifta gikk berserk og lagde mer lyd enn en støvsuger eller hårføner om du vil. Den bare starter med det hver gang jeg setter i strømmen. Skjermen står standby imens. Hjelp? Lenke til kommentar
tevil Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Uten at pcen er skrudd på? Altså vifta starter når du setter i kontakten, eller når du skrur på strømmen bak på PSU-en? Sikker på at det er en vifte i kabinettet og ikke i psuen? Anbefaler deg å ta kontakt med Dell i såfall. Sånn kan man jo ikke ha det. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Altså, det skjedde først når jeg skrudde på pcen. Ingenting skjedde utenom at vifta gikk berserk. Og ja, det er vifta, putter man hånden bak pcen opplever man noe i nærheten av en orkan både i styrke og lydstyrke. Så funka det ikke å skru av pcen på noen annen måte, så jeg trakk bare ut strømmen. Det som skjer nå når jeg putter i strømmen så skrur vifta seg på. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Men er det en vanlig kabinett vifte eller vifta til PSU'en (Strømforsyningen) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Bytt vifte,er ikke stort mer du kan gjøre. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Bytt vifte,er ikke stort mer du kan gjøre. 8173505[/snapback] Det er ikke vifta som er problemet så langt jeg kan se men styringen av denne. Kan ikke nok om hva PSU gir ut i stanby men det kan være PSU eller hovedkort som er problemet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå