Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvor\hvordan kobler jeg 8800GTS til PSUen?

Anbefalte innlegg

PROBLEM:

Når jeg kobler skjermkortet til PSUen og slår på maskinen får jeg ikke opp bilde på skjermen.

Skjermkortet mitt et 8800gts har et 6-pins strømuttak. Som ser slik ut:

I dette har jeg koblet til en splittet kabel som fulgte med skjermkortet. Denne kabelen går ut i 2 kontakter som ser slik ut:

Hvor skal de kobles til? Jeg har forsøkt å koble begge til PSU kabelene. Men da kommer det ikke opp noe på skjermen når jeg slår på maskinen. Er det ikke strøm nok til skjermkortet?

Jeg har en Aspire ATX 500W PSU

I manualen til hovedkortet står det også følgende om dette uttaket på hovedkortet:(se bilde)

Auxiliary Power for Graphics (PWR3)

The PWR3 connector is an auxiliary power connection for graphics cards. exlusive power for the graphics card provides better graphics performance.

Er det en sammenheng mellom denne og skjermkortet mitt?

Har jeg koblet feil et sted?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et slikt skjermkort selv, og i det plugger jeg bare den sorte 6-pins (3 oppe og 3 nede) strømpluggen. Ligner hvertfall ikke noe på den pluggen du har.

8173624[/snapback]

Flott der mistet jeg hele innlegget mitt :(

Den kabelen var bare et eksempel, jeg fant ikke noe bedre bilde. Min ser helt annerledes ut, bortsett fra den pluggen jeg laget en ring rundt. Den er det to av som leder til den ene 6-pinns pluggen vi putter i skjermkortet. De to andre pluggene skal gå til strømforsyningen antar jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...