Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows VISTA nekter formatering.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg fikk meg en ny DELL Dimension 9200 igår.

Intel Core 2 Dual (1.86 GHz)

2048 MB Dual Channel DDR2

320 GB SATA

256 ATI RADEON X1300 PRO

Og med den computeren så fulgte Windows VISTA med. Selvfølgelig måtte VISTA ødelegge gleden ved få startet opp pcN. Jeg er en gamer, og vil helst ha alt av "hestekrefter" som computeren har å by på. Som sikkert alle vet så sluker VISTA alt av prosessor/RAM o.l og gjør computeren treig.

Men saken er den at når jeg prøver å installere XP. Så får jeg bluescreen. Det er ikke noe galt med XP-CDn. Jeg har prøvd 2 forskjellige.

#1. Jeg får beskjed om å trykke en tast for å få boota XP-CDn.

#2. Han blar igjennom noen filer.

#3. Den restarter før den setter igang selve prosessen. Og da dukker bluescreen opp.

Og feilmeldingen lyder slik; STOP 0x0000007B (0xF78D663C)

Har også fått høre at VISTA nekter all installasjon av gammel Windows. Jeg vet ikke om det er sant, men det er sikkert mulig.

Også fått høre at jeg kan prøve å laste ned en bootable linux, også brenne over på en CD. Også boote og prøve å fjerne VISTA, for å så installere XP. Men jeg er extremt dårlig med data, så jeg vet heller ikke om det blir å funke. Så det er derfor jeg søker hjelp til dere som kanskje kan litt mere data her på HW.no

Håper dere klarer å skrape sammen noe som fungerer;)

Mvh.

Danny "twainu" Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilen din er knyttet til at OS'et ikke finner boot drive: INACCESIBLE_BOOT_DEVICE.

Sjekk IDE kabler etc.

Har du ekstra uflaks har hele HD'en gått til helvete.

8173300[/snapback]

Men PCn er helt ny. Og den kjører helt normalt om jeg starter PCn helt vanlig. Så harddisken er neppe gåen. Tror heller at det er at VISTA nekter all form for gammel windows.

Lenke til kommentar
Feilen din er knyttet til at OS'et ikke finner boot drive: INACCESIBLE_BOOT_DEVICE.

Sjekk IDE kabler etc.

8173300[/snapback]

Men PCn er helt ny. Og den kjører helt normalt om jeg starter PCn helt vanlig. Så harddisken er neppe gåen. Tror heller at det er at VISTA nekter all form for gammel windows.

8173317[/snapback]

Det er fullt mulig å boote VISTA ja. Så jeg skjønner ikke hva DELL / VISTA driver med. Virker som at de har binda harddisken som et mobil abon.

Lenke til kommentar

Sjekk IDE kabler etc.

8173300[/snapback]

Jeg tror Windows XP ikke støtter SATA-kontrolleren din. Man må da enten stille inn SATA-kontrolleren til emulere gammel IDE i BIOS eller man må trykke F6 helt i starten av installeringen av Windows XP og sette en diskett med SATA-driverne i diskettstasjonen slik at disse kan installeres.

Det største problemet er vel at maskiner i dag ikke har diskettstasjoner.

PS! Nå er ikke Vista så treg til gaming.

Sjekk Toms Hardware

Endret av abjork
Lenke til kommentar
Har du egentlig prøvd å spille på Vista?

8173518[/snapback]

Det slo meg også, merker ingen betydelig forskjell mellom XP og 64bit Vista hvertfall. Og hvorfor kjøpe en PC med ett Radeon 1300 kort for å spille? Jeg ville heller skrudd ned effektene i Vista og brukt det dersom det var problemet.

Som sikkert alle vet så sluker VISTA alt av prosessor/RAM o.l og gjør computeren treig.

Kan avkrefte dette, bruker selv Vista ultimate 64bit og har ingen av disse problemene. Dersom du ikke klarer å spille spill i Vista, tviler jeg på at det går noe bedre i XP. Radeon X1300 vil uansett ikke gi deg noen "Mindblowing" ytelse, uansett OS....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...