Gå til innhold

Genexxa Pro 10 - gode høytalere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke kjøpt dem for å si det sånn.

Bruk heller pengene på noe du kan ha en stund og ikke bli lurt av størrelse.

8173842[/snapback]

er kvaliteten virkelig så dårlig? :huh:

har du evt noe bedre forslag til høytalere som koster under 2000?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en høyttaler til under 2000,- tror jeg nok dynavoice F6 er det beste valget for deg. Siden du er opptatt av trøkk så er det vel ikke vits med noen stativhøyttalere?

Du kan feks kjøpe F6 og spare til en sub

Hvordan forsterker er det du skal bruke?

Lenke til kommentar

fåreløbig er det en Sony STR-DE315-forsterker jeg bruker. Høytalerene jeg har nå er noen selvbygde med dobble 10" perrlesselementer og diskant. men nå har 2 av elementene i disse tatt kvelden, og det er egentlig broren min sine høytalere som jeg låner nå mens han er ute å reiser i noen måneder. Derfor er jeg litt skeptisk til å bruke for mye penger på å reparere disse igjen. Når broren min kommer tilbake, kommer jeg trolig til å kjøpe en ny brukbar forsterker som støtter surround..

men dynavoice F6 ser litt slakke ut, så i tilfelle måtte jeg kjøpt meg sub samtidig...

jeg har også sett på noen selvbygg-alternativer å ljudia, men lurer på om det ikke blir litt vell stress å gjøre det selv...

Jeg hadde egentlig sett for meg å funnet noen greie høytalere som jeg kunne bruke til broren min kommer hjem igjen, for så å oppgradere med ny forsterker, bakhøytalere, og senter, og evt sub

EDIT:

Gjerne kom med andre forslag også, F6 ser jo greie nok ut de også, men er det en god sub til disse, når det er en ekplosjon på lerrettet skal det riste..

ser også at Genexxa Pro 10 har fått veldig god kritikk på komplett, er dette bare tull det som står der, eller er det bare merket du ser på, og så konkluderer med at de er dårlige?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Er virkerlig så mye bass så viktig?

er ca 30% av musikken som kommer ut av basselementene.

Så nå lar du deg også lure av størrelsen.

Jeg hadde noen sånne dritt høyttalere fra Ljudia en gang.

2x12" osv. Bare dritt. Slapp bass og kjip mellomtone og dårlig diskant.

Bare sorgen!

Så kjøpte jeg meg PSB T45! Det var en helt annen verden!

Bassen var mye bedre i denne høyttaleren som har 2x5" enn det som var i de gamle.

Her kan du lese hva lyd og bilde har å si om F6 link

Men ser du skal bruke det mye til film, da ville jeg spart til en subwoofer etter hvert

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Ja, til film er jeg faktisk opptatt av at det skal riste litt :p

de F6-høytalerene ser jo helt kurrante ud, og skal visst ha en fin lyd, og de kunne gjerne vært ett alternativ hvis de fungrer godt sammen med en sub, så får subben stå for rummlinga..

Men har du tips til sub i tilfelle, evt link?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

en siste ting; jeg har fått tilbud på Genexxa Pro 10-høytalerene, 1400kr. Er det egentlig noe å tenke på, eller bør jeg bare teste dem og heller skifte hvis jeg ikke liker dem? :hmm:

Noen som vet hva vanlig pris på disse er? ser at proson sine som er så å si like koster ca 2500...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når man ser en høyttaler med 5 elementer i hver kasse til 2500,- bør det nesten ringen en bjelle. Tenk hvor lite de har brukt på hvert element, delefilter, terminaler og kassen

8175253[/snapback]

Jeg har nå bestillt disse genexxahøytalerene, tenkte at jeg like godt kunne teste dem siden jeg fikk dem så billig. Komplett sendte meg feil høytalere, de sendte meg noen Dynavoice Challenger 65. Dette var abselutt noen kongehøytalere til musikk, men de ble litt slakke til film, så skulle jeg hatt disse måtte jeg også hatt en sub.

Nå er de rette høytalerene på vei, og jeg skal teste disse høytalersettene opp mot hverandre, og se hva konklusjonen blir. Om jeg finner ut at Dynavoicehøytalerene er mye bedre kan det være jeg får lov til å sende tilbake Genexxahøytalerene.

Lenke til kommentar

Hvorfor lager du denne tråden da?

Alle råder deg til å kjøpe noe annet, men du kjøper de høyttalerene der uansett.

Da er jo litt av poenget med en tråd borte.

Det er jo for å få råd, men ser ikke vitsen med tråden når du tyderlig hvis ikke bryr deg om hva andre mener, selv om det er det du spør om.

Lenke til kommentar
Hvorfor lager du denne tråden da?

Alle råder deg til å kjøpe noe annet, men du kjøper de høyttalerene der uansett.

Da er jo litt av poenget med en tråd borte.

Det er jo for å få råd, men ser ikke vitsen med tråden når du tyderlig hvis ikke bryr deg om hva andre mener, selv om det er det du spør om.

8262566[/snapback]

Jo, jeg takker for alle gode råd, og jeg syns abselutt at dere har hatt rett. Saken var den at jeg fikk de gennexahøytalerene så billig at jeg like godt kunne teste dem. Men jeg ser på ingen måte bort i fra at jeg får meg "skikkelige" høytalere på sikt. Jeg har sett mye også på andre høytalere, men siden jeg har en ganske ring forsterker nå, men skal oppgradere denne også på sikt, venter jeg heller litt med å kjøpe skikkelige høytalere, sub og evt. surround.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...