flopflop Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg har 8800 GTX og slo av noen forhåndsbestemte AA-verdier i nvidia control panel for å se om det hadde noe å si på FPS in-game, og det hadde det. Økte 20+ FPS i snitt i CS:S (det eneste jeg prøvde), men det syntes jeg var litt rart, da jeg ikke hadde endret noe på grafikkinnstillingene i CS:S. Jeg trodde nemlig at funksjonene i et spill "overridet" funksjonene i control panel etterhvert som jeg endret dem i spillet. Men betyr dette da at skjermkortet kjører "dobbel-AA" (som jo må være litt unødvendig?) dersom dette er aktivert i både nvidia control panel og i et spill? Og er det nødvendig med å ha noe AA aktivert i control panel i det hele tatt så lenge disse verdiene kan angis direkte i spillet? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Driverne overkjører spillet. Har hørt noen rykter om at det lønner seg å sette AA i spillene, for utviklerne har da bestemt hvor og hvordan dette skal gjøres, mens driverne peiser på alt uansett. Men vet ikke om dette stemmer. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Tviler på at spillutviklerne kan detaljstyre AA slik at det fungerer bedre enn når det er satt i driverne. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Tviler på at spillutviklerne kan detaljstyre AA slik at det fungerer bedre enn når det er satt i driverne. 8174087[/snapback] Fra: http://www.nzone.com/object/nzone_bf2142_techtips.html Don't try forcing AA (anti-aliasing) using the Driver Control Panel. Battlefield 2142 uses its own AA method. Use the in-game AA to squeeze all the juice from your GPU. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 AA på nyere kort er programbar slik at spill utviklerene kan sette opp et sample mønster som passer bedre for spillet enn standard oppsettet. Å tvinge AA i driveren kan også ha kompatibilitet problemer med spill som bruker f.eks float point buffer/HDR og render targets. Så ja, det kan være best å la spillet styre dette. I andre tilfeller kan det igjen være et applikasjons spesifikk løsning for AA i driveren. F.eks med Oblivion der AA må tvinges i driveren for å gi AA sammen med HDR (ATi X1x00 og Nvidia 8800). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå