olds69 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hei Jeg lurer på hvor mye en pumpe til vannkjøling bråker? Jeg har ingen toleranse for støy og iriterer meg grønn over støyen fra seagate IV disken min. (for ikke å snakke om WD diskene men disse stopper går i dvale etter 10 min.) Har nå XP1800 som er passivt kjølt (uten vifte) skjermkort uten vifte og strømforsyning m 120 mm papst 12Db på laveste turtall (fanmate) 2 stk 120mm Papst på 5 volt sørger for å holde kabinett temperaturen nede. så på nettet en som laget kjøleelement til harddisken. med et slikt kunne jeg jo bygge inn diskene og få det stille. Disken(e) henger nå opphengt i norgesglass strikk. :smile: og kabinettet er dempet med asfalt. Sååååå hvor mye bråker de stilleste Pumpene??? mvh olds69 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Støy fra pumper under normal drift, er begrenset til vibrasjoner i området 50Hz. Sørger du for å isolere pumpa fra underlaget med f.eks skumgummi, så blir den så godt som uhørbar. Disken(e) dine vil sannsynligvis bråke adskillig mer! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Eheim oppgir støynivået til <5dB. Hvorvidt dette er selve motoren eller det reelle støynivået vet jeg ikke, men akvariepumper er veldig stille, og har irritert meg veldig over de "ekstremt bråkete" barracuda 4 diskene så :smile: Det viktige er at du isolerer pumpa fra underlaget så vibrasjonene ikke forplanter seg :smile: Du hører pumpa, men den er veldig rolig :smile: Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 . Disken(e) dine vil sannsynligvis bråke adskillig mer! Det er det somer poenget mitt. med vannkjølte hd'er kan jeg embalere/pakke inn HD'ene og slippe støy fra disse. Har prøvd å pakke de inn men da blir de seriøst varme. må ha ekstern kjøling... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Pumpa mi henger i en bit silikonslange (utblåsninga) inne i tanken. Ganske stor tank og vann på alle kanter. Fungerer bra. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Pumpa som fulgte mitt AMD Pro Waterkit er lydløs. Den er senket ned i vannet go mye av støy'n blir derfor eliminert. Vil tro pumper som ikke er står i vann bråker en del mer! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Eheim pumpa bråker nesten ikke. Den står vedsiden av meg nå utenfor tanken. Hører den nesten ikke. Vifta på ATI 9700Pro kortet bråker mer, og den er stille ! Lenke til kommentar
manpower Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 jeg har koolance systemet og den lager en durende lyd hvorfor?? [ Denne Melding var redigert av: manpower på 2002-12-13 17:16 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå