Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eu kontroll dilemma

Anbefalte innlegg

Du har heller ikke lov til og bli med på en eu kontroll. Du har ikke forsikring på verkstedet og har ikke værneutstyr. knuser du en fot går det av egen lomme og verkstedet får problemer med arbeidstilsynet.

Ikke? da jeg var på etterkontroll med bilen min, fikk vi gå å se på alt han gjorde osv.

men gammelt privat verksted da :p

Men de gamle private kan være bedre enn f.eks Naf.

På etterkontrollen merket han at triptelleren min har stått stille siden 2005, mens på den første kontrollen merket ikke naf det. og siden bilen bare var på etterkontroll og det bare skulle skjekkes de punktene jeg hadde feil på, så gikk den gjennom med denne feilen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo virkelig lure på hvem man kan stole på, når det gjelder EU-kontroll...

Jeg opplevde det motsatte for noen år tilbake når jeg bodde i Oslo, med en bilverksted-kjede der.

De gjorde kontroll, skrev ut mangel lapp, og vi ba dem gjøre det som måtte gjøres etter å ha fått en pris. Regninga kom på rundt 5000kr. Fordi jeg syntes mekanikeren vi snakka med var noe unnvikende når vi henta bilen(-og den var godkjent), tok vi i tillegg kontroll på NAF.

Vi fikk mangel lapp på eksakt de samme tingene som hos verkstedet! De hadde altså gjort kontrollen, tatt betalt for utbedring, men ikke gjort det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
eksoslekasje i skjøt mellom kat. og midtre potte (kline på no guff og brette en colaboks rundt med slangeklemmer, eller noe annet lurt)

Jeg også! Bilen min tok nedi bakken og falsen på katalysatoren knakk av.

Midtre potte sitt rør går inn i katalysatorens rør, men det er ståltråd som hindrer dem i å gå fra hverandre. Alt er i god stand uten mye rust, så hva gjør jeg her for å gå gjennom kontrollen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når vi først er inne på dårlige lykter. Kan denne lykten være sånn på EU-kontrollen? Den fikk seg et lite kakk, slik at det knakk av et par biter og det ble et hull. Så fylte jeg igjen hullet med epoxy og bygget litt rundt det (med epoxy), slik at den er tett og uten fukt inni. Er det lov? Jeg tror det er park-lykten (blinklyset er nede på fangeren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...