Gå til innhold

Etter min oppfatning, konsert ødelagt.

Anbefalte innlegg

Jeg kom akkurat hjem fra en knallbra konsert her i bygda, men det som irriterer meg er at det flokker seg så mange hangarounds rundt scenekanten. De som har lyst til å "ta av" med f.eks. moshpits, stagedives eller liknende blir bare sett så forbanna rart på av disse.

Åhh.. er så irritert over at det ikke finnes et godt nok utbredt miljø for dette. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De siste årene har det skjedd en utvikling innenfor menneskers "publikumsaktivitet" om det er et rett ord å bruke. Folk er ikke lenger gode til å gi skikkelig tilbakemelding gjennom engasjement, jubel og generelle publikumsaktiviteter. Vi er blitt til et passivt publikum og er vant til å få underholdning, vi går fra det ene underholdningsmediet til det andre og det bryr oss ikke så mye hva vi får servert, bare det skjer noe og er underholdende.

Men det å få masse underholdning er ikke eneste grunn til utviklingen.

Det har nok å gjøre med forhåpninger i tillegg, vi har hele tiden så store forhåpninger om at dette blir bra, men så blir det så dødt og dårlig på grunn av våre forhåpninger at vi ikke gidder å la oss underholde eller engasjere skikkelig.

Samtidig er vi redd for å skille oss ut, og siden flere ser ut til å bli passive publikummere, vil det ikke bli mindre, når de aktive blir glodd på som om det skulle være unormalt å skape liv på en konsert.

Dette er en utvikling som vil fortsette og flere og flere vil bli til en passiv publikummer, om ikke vi snart kan starte å samle troppene for å få personer til å bli aktive publikummere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...