Gå til innhold

90 grader mye?

Xmir

Anbefalte innlegg

hei!

Har et x1950xt som jeg synes kanskje blir litt vel varmt (brenner meg når jeg tar på det iallefall). Når jeg spiller så havner det gjerne så høyt som 90 grader og vifta går da for fullt. jeg er plagd med en del lockups i forbindelse med alt-tab, og muligens et problem med shadere når kortet passerer 60 grader. I wow får jeg flimrende skygger, røde striper og litt regnbuefarge langs kanten. Noen ganger låser maskina seg helt og jeg får gjerne et heldekkende turkist bilde.

Har sjekket at kjøleren sitter skikkelig på og har hatt på litt AS5. Det er også god luftstrøm i pcen ellers. Siste drivere er installert og windows (xp) er oppdatert. Ikke engang nevn drivercleaner :!:

Det jeg da lurer på er om dette er helt normalt temperatur og oppførselsmessig, eller om jeg bør ta kontakt med butikken der jeg kjøpte kortet?

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt akkurat samme varmeprobleme med mit X1950XTX kort. Må kjøre viften på 100% (noe som gjør at den bråker noe sinnsykt) hastighet forr at korte ikke skall gå åver 90 grader. Tror nokk jegt skal kjøpe en ny kjøler å det anbefaler jeg at du gjør å.

Lenke til kommentar

Har prøvd en annen kjøler, men det reduserer bare temperaturen med et par grader. Kortet er fremdeles brennheit. Det blir 55 grader bare jeg skrur på pcen. Det ligger en 120mm vifte i bunnen av kabinettet som blåser rett på samt en som blåser i front. Mitt gamle 7800gt hadde 50grader som maxtemp, så synes dette er litt snodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...