Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Standard gateway er trolig frakoblet...

Anbefalte innlegg

...men hva innebærer egentlig det?

Jeg kommer meg ikke inn på vårt trådløse nettverk for tiden, det gjør derimot de tre andre maskinene her i huset. På feilsøket på msn-messenger står det at standard gateway trolig er frakoblet. Nextgentel sier det ikke er noe galt med nettet mitt, og dette stemmer sikkert siden de andre kommer på nett. Hva er det da som hindrer meg i å komme på nett, er det det trådløse nettverkskortet som tuller (har deaktivert og aktivert det flere ganger..), eller er det innstillinger i datamaskinen? Kommer på nett ved hjelp av kabelen til ruteren, men må stadig vekk reparere tilkoblingen for at jeg ikke skal falle ut.

Fikk dette rådet på et annet forum:

"Start>Kjør

(evt. Windowsknapp+R)

skriv

cmd og trykk enter

i neste skjerm skriver du:

ipconfig /release

og dernest:

ipconfig /renew"

Dette funket i to sekunder, på status for trådløs nettilkobling begynner jeg plutselig å motta pakker, men det er snakk om seks-sju pakker før det stopper igjen.

Hadde satt stor pris på om noen hadde visst hva som er galt, evt hvordan man kan fikse det! Er så frustrerende når jeg ikke skjønner noe som helst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skjedde ingenting når jeg skrev netsh winsock reset.

Men her er loggfilen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 15:38:59, on 31.03.2007

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe

C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe

C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe

C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe

C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe

C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE

C:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe

C:\Program Files\Desktop Messenger\8876480\Program\backWeb-8876480.exe

C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe

C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe

C:\Program Files\DAEMON Tools SearchBar\Search.exe

C:\Program Files\DAEMON Tools SearchBar\whse.exe

C:\Program Files\Telenor\Online Start\Telenor.exe

C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe

C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\Program Files\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe

C:\Program Files\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE

C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe

C:\Program Files\Save\Save.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 900 series\Bin\hpobrt07.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe

C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

C:\Program Files\Xfire\xfire.exe

C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe

C:\Program Files\Common Files\WhenU\DTAdapter.exe

C:\Program Files\Logitech\iTouch\kbdtray.exe

C:\Documents and Settings\Sissel Blaalid\Desktop\HiJackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.online.no/

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost

R3 - URLSearchHook: BearShare MediaBar - {D3DEE18F-DB64-4BEB-9FF1-E1F0A5033E4A} - C:\Program Files\BearShare applications\BearShare MediaBar\MediaBar.dll (file missing)

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll

O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll

O2 - BHO: WhenUSearch Helper - {BA2325ED-F9EB-4830-8FCE-0BC35B16969B} - C:\Program Files\DAEMON Tools SearchBar\search.dll

O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\no\msntb.dll

O2 - BHO: Online Start Plugin - {DB87CDE1-EF9C-44EB-A42F-6D0B3C72C516} - C:\Program Files\Telenor\Online Start\IEFixItNowPlugin.dll

O2 - BHO: XBTP02634 - {F97DA966-F09D-4cab-BF29-75A0026986EA} - C:\PROGRA~1\BEARSH~1\BEARSH~2\MediaBar.dll (file missing)

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\no\msntb.dll

O3 - Toolbar: BearShare MediaBar - {D3DEE18F-DB64-4BEB-9FF1-E1F0A5033E4A} - C:\Program Files\BearShare applications\BearShare MediaBar\MediaBar.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\pccguide.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCClient.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Pop3trap.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Microsoft Works\WkDetect.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Program Files\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe

O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [share-to-Web Namespace Daemon] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Desktop Messenger\8876480\Program\backWeb-8876480.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSearch] "C:\Program Files\DAEMON Tools SearchBar\Search.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSearchWHSE] "C:\Program Files\DAEMON Tools SearchBar\whse.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Telenor Online Start] "C:\Program Files\Telenor\Online Start\Telenor.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [D-Link AirPlus G] C:\Program Files\D-Link\AirPlus G\AirGCFG.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Program Files\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Microsoft Works\WkDetect.exe

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit

O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKCU\..\Run: [WhenUSave] "C:\Program Files\Save\Save.exe"

O4 - Startup: Xfire.lnk = C:\Program Files\Xfire\xfire.exe

O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp psc 900 series) - 1.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 900 series\Bin\hpobrt07.exe

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?

O4 - Global Startup: Påminnelser for Microsoft Works Kalender.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE

O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

O16 - DPF: DnB-Betaling - http://www16.dnb.no/nettbank/bf.cab

O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Messe...nt.cab31267.cab

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Alpha Networks Inc. - C:\Program Files\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe

O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

O23 - Service: PC-cillin PersonalFirewall (PCCPFW) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\PCCPFW.exe

O23 - Service: Trend NT Realtime Service (Tmntsrv) - Trend Micro Inc. - C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2002\Tmntsrv.exe

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har samme problem. Men jeg får ikke fullført veiledningen din, fordi pcen med nettproblemer har ikke nett. Jeg har scanna pcen med AVG, og fant ingen virus. Så hva kan være problemet til at jeg er den eneste i huset uten internett, er det en måte jeg kan fikse dt på(får ikke nett hos noen venner heller, men venna mine får nett hos seg selv, og hjemme hos meg), uten å trenge å benytte internett, for internettet på pcen min funker ikke, PS: jeg texter med en annen pc i huset, som har nett. ( Jeg har internett fra nextgentel og bruker vista 32-biters - Home Premium.Håper på et svar så fort som mulig, har hatt problemet en stund nåå!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

...men hva innebærer egentlig det?

Jeg kommer meg ikke inn på vårt trådløse nettverk for tiden, det gjør derimot de tre andre maskinene her i huset. På feilsøket på msn-messenger står det at standard gateway trolig er frakoblet. Nextgentel sier det ikke er noe galt med nettet mitt, og dette stemmer sikkert siden de andre kommer på nett. Hva er det da som hindrer meg i å komme på nett, er det det trådløse nettverkskortet som tuller (har deaktivert og aktivert det flere ganger..), eller er det innstillinger i datamaskinen? Kommer på nett ved hjelp av kabelen til ruteren, men må stadig vekk reparere tilkoblingen for at jeg ikke skal falle ut.

Fikk dette rådet på et annet forum:

"Start>Kjør

(evt. Windowsknapp+R)

skriv

cmd og trykk enter

i neste skjerm skriver du:

ipconfig /release

og dernest:

ipconfig /renew"

Dette funket i to sekunder, på status for trådløs nettilkobling begynner jeg plutselig å motta pakker, men det er snakk om seks-sju pakker før det stopper igjen.

Hadde satt stor pris på om noen hadde visst hva som er galt, evt hvordan man kan fikse det! Er så frustrerende når jeg ikke skjønner noe som helst.

Vi har det samme problemet her, 3 pcer allerede koblet opp på nettet, disse har forholdsvis vis og windows 7 32 bit, mens den vi prøver å koble opp, men som mangler standard gateway har xp. hadde ingen problemer med dette før vi skulle ha passord på routeren, det funket med en gang på alle andre pcene, men ikke på denne siste.

håper noen har noe lurt å si. kan ikke si jeg har noe tro på at man må laste ned en haug med programmer og dritt for å få dette til å fungere.

Lenke til kommentar

Det kan jo ganske enkelt være at det ligger inn feil kryptering eller passord i PC.

Hvis man høyreklikker på nettverket og velger avansert, så kan man endre kryptering der.

Endrer man SSID i router (som nevnt over), så vil PC spørre etter ny kryptering selv.

Når det gjelder Win-XP, så må den ha servicepack 2 eller 3 for å støtte WPA-kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...