Øyvind Skogseide Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei! Veit ikkje om dette er rett forum og poste i... Men jeg lurer på hva eg skal gjera... Eg var på musikkskulen... (som vanleg) Og når me stod der og spelte, så bare "slutta" gitaren og gi signal til forsterkeren. Og samme kva eg gjer så kjem det ikkje lyd! Gitaren er en Jiwestone Telecaster El gitar... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Gitar-pickuper slutter sjelden å virke sånn plutselig. Og er det en telecaster type gitar og du har prøvet begge pickupene uten å få lyd, er det nesten helt usannsynlig. Begge ryker ikke på en gang. Mest sannsynlig er det et ledningsbrudd et sted, eller en lodding som har gått opp. Uansett er det noe som kan fikses. Er du forresten sikker på at det er gitaren, og ikke forsterkeren eller gitarkabelen? I de fleste tilfellene så er det kabelen som er gåen. Prøv gitaren med en annen kabel, og på en annen forsterker, om du ikke har det allerede. Og om du vet det er gitaren, er det bare å få et gitarverksted til å titte på den. I verste fall må du kanskje bytte noen deler. Det koster litt, men mindre enn en ny gitar. Geir Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Er ikke så mye som kan ryke på en gitar som koster allverdens, foruten opplagte saker som knekt hals, sprukken kropp o.l. Det kan være kabelbrudd eller dårlig kontakt i potmeter/svitsj. Rikk litt på ledningen mens pluggen står i, hør om det skurrer eller kommer litt lyd. Vanlig med brudd hvor du plugger i ledningen. Er gitaren helt stille eller kommer det skurrelyd fra forsterkeren..? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Det samme skjedde med meg igår! Jeg ble litt redd med en gang, men det var kabelen som var problemet. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 hmm... Det er ikke kabelen, fordi jeg har prøvd 3 kabler og alle gir lyd i fra seg viss du slår svakt på toppen, men ikke i gitaren... Har levert den inn hos en lokal forhandler, de skal se om de kan fikse den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå