Christeff Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg anskaffa meg nylig et 2800/350 kilobits internett. Hadde før et 1500/300 nett, og da hadde jeg mellom 80-110 i ping på gode servere på Counter Strike og Counter Strike: Source. Har en kompis med 2500/300 nett, og han er nedi 30-40 ping på de samme serverne, og da tenkte jeg at ping-problemet mitt var løst. Men neida. Har spilt på nettet i 2-3 uker, med en ping på MINIMUM 60, på en god dag. Da blir jeg frustrert. Jeg snakka med en venn som har kunnskap til internett o.l, og han sa at ip-adressen og linja blir "capsa" etter en stund. De er vant til en ping, og vil derfor ikke synke så dramatisk. Ville bare spørre dere med peiling om dette stemmer. Håper på raske og konstruktive svar. Og ja, jeg spiller med optimale rates. Lenke til kommentar
oby Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hvem er din ISP? (nettleverandør) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ping avgjøres i hovedsak av hvor du befinner deg og hvilken ISP du har. Linjehastighet betyr først noe når du belaster linjen med mere enn bare spilling. Velger du de mest kjente ISPene og ADSL/SHDSL vil du som regel ha lav ping (i sørnorge under 30 mot gode norske servere). Lenke til kommentar
Christeff Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 kompisen har Telenor, mens jeg har Trollfjord Bredbånd. =/ Billigere xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå