Gå til innhold

hjelp til avansert mediacenter pc

Anbefalte innlegg

Heisann..

jeg er lurer på hva jeg trenger av hardware for å bygge en avansert mediacenter pc. Hvilket kabinett burde jeg velge osv?? Hvis noen kan hjelpe meg med dette så hadde vært kjempe fint :!:

Prisen har ingenting å si:)

Endret av vailentus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva legger du i "avansert".

En PC er en PC er en PC. Den har hovedkort, CPU, skjermkort...osv osv.

Hva mener du vil gjøre den avansert og dermed er ett krav til de forslagene du skal få.

Vil ikke en vanlig mediacenter PC duge?

Men i grovetrekk vil jeg si en god MediaCenter PC er en som ser bra ut, ikke støyer for mye og kan dra HD video.

Og at pris ikke har noe å si betyr at du enten ikke har planer om å kjøpe noe og lager en tråd fordi du kjeder deg eller så har du urealistiske forvetninger om hvor bra hardware du kan få for det du har råd til. Det klassiske "if you have to ask for the price, you cant afford it" gjelder enda. Så det lønner seg ALLTID å gi ett tall så man vet hva man skal fokusere på. Ulike priser gir ulik fokus.

Svar på de tingene så skal du se at du får noen gode målretta råd.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg antar du mener med Scart ut..og nei. Det finnes ikke...og hvorfor vil du ha det? Hvis Scart er det du satser på som medium til å overføre bilde tror jeg ikke du skal svette så mye "avansert" da du har andre utfordringer å komme deg rundt.

Sjekk ut mediacenter tilbudene til komplett, netshop og mpx. De har noen gode pakker og da har du også en god idee om hva som skal inn en slik maskin.

Men av TV kort kan jeg gi deg den anbefalingen du vil få flest av. Hauppauge PVR 500. Det er generelt annerkjent som det beste og som alle andre testes opp mot. Pluss det har to tunere.

Lenke til kommentar

- Om du er veldig lysten på å sende signala ut vha scart, så har faktisk ACER idea 510 denne muligheten. Men ! (stort men), det er det ingen vits i, med mindre du sitter på et CRT fjernsyn.

- Som et tidligere innlegg, kan komplett.no sin Media Center i40 anbefales.

Om du ønsker et kulere kabinett. Kan du eventuelt selv plukke ut et kabinett du selv liker, og handle inn delene som du ellers finne i i40.

Kan også være verdt å kikke innom www.avforum.no (på forum-delen), og se om du finner noen tips der.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...