Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista vil ikke installere!

Anbefalte innlegg

jaja nok om det.....jeg har eventuelt tenkt å kjøpe Gainwar GeForce 8800GTS, og det er DX10 klart, betyr det at jeg ikke kan yte det på vanlig XP??+

Jo men du må bruke dx9, da får du ikke med deg de nye effektene som dx10 fører med seg.

I følge en person som har prøvd Crysis siste spill (de bak farcry) så ser det en hel del bedre ut en Gears of War (De haddet tatt med bilder i bladet også så det var nokk sant. Fra gamereactor) Så det nokk noe du burdet få med deg om du er gamer ja.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst å kjøre en pc på sitt maksimale, så hold deg til XP.

8197155[/snapback]

Skal du ha maskimalt ut av maskinen så er det vel ikke XP du kjører uansett. Jeg liker Vista, har installert det fire-fem ganger og synes det går smertefritt. Høyere krav demmes opp ved å oppgradere maskinen - det mener jeg også er naturlig når det kommer ny versjon av et OS.

Lenke til kommentar

Slenger meg også på Vista bølgen. Har installert det på 5-6 maskiner i forbindelse med jobb nå, og må si at det går mye greiere enn med XP. Windows update går også mye fortere^^

Dessuten vil jeg også si at for en nybegynner/mannen i gata er Vista mye enklere å bruke. Jeg har ikke opplevd på langt nær så mange "barnesykdommer" som jeg var forberedt på.

Virker som mange klager bare fordi Vista er litt annerledes, og de klarer ikke konvertere seg:P

Lenke til kommentar

Det er sikkert no brukerfeil, men jeg aner ikke hva. Dette gjør jeg:

-resetter cmos

-loader fra XP 64 bit install cd (har 3 av dem nå :-P)

-ingen raid-drivere trenges, og jeg får opp harddisk etterhvert

-velger en partisjon

-velger slow-format

-lar greia kjøre

så henger den seg på filer som starter på m, og en gang på filer som starter på w. Får heller ikke til å installere vista.

maskinen har

350w strømforsyning

MSI K9N ultra-2F nForce 570 hovedkort

AMD 64x2 4200+

WD raptor 74 GB SATA

2 gig Corsair Twin2x 6400 minne

NEC DVD-brenner

Lenke til kommentar

Sjekk minnet med Memtest 86. Noen msi kort har kompabilitetsproblemer, med en del Corsair minne. Kan også være greit å prøve og installere med bare en brikke, bytt om. MSI bruker F 11 og ikke F8 for å forandre boot rekkefølge. Asus har som regel F8

Lenke til kommentar

Jeg har merket meg at når du starter Vista installasjonen rett fra DVD platen (boot) så tar installasjonen en god del lengre tid enn om du starter installasjonen fra XP osv.

Har opplevd samme problem på tre av pc'ene mine, så det må være noe med selve installasjonen fra DVD platen som Vista sliter med.

Ellers kan jeg fortelle at jeg nå har kjørt Vista på tre pc'er en stund nå, og er stort sett veldig fornøyd. Nye drivere kommer fortløpende og det blir mindre og mindre problemer.

Men er du ute etter et stabilt os, med alt av drivere og som du vet at spillene dine virker på, så er vel XP fortsatt det beste alternativet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
ja jeg også har lagt merke til det....jeg skal aldri instalere Vista. Hva er vitsen?Vista er ustabilt!.....gode "gamle" XP er best!

8185000[/snapback]

Og vi som har vært med noen år tenker :

.... a trip down memory lane

ja jeg også har lagt merke til det....jeg skal aldri instalere XP. Hva er vitsen?XP er ustabilt!.....gode "gamle" 2000 er best!

8185000[/snapback]

..... a trip further down memory lane

ja jeg også har lagt merke til det....jeg skal aldri instalere W2000. Hva er vitsen?W2000 er ustabilt!.....gode "gamle" 98 er best!

8185000[/snapback]

..... a trip even further down memory lane

ja jeg også har lagt merke til det....jeg skal aldri instalere 98. Hva er vitsen?98 er ustabilt!.....gode "gamle" 95 er best!

8185000[/snapback]

Svada om at "30-40% av brukerne klager over drivere", altså bruk av statistikk, impliserer at du har gjort en undersøkelse, hvilket jeg tviler sterkt på. Synsing er vel mer sannsynlig. Antall skrivefeil gjør det vel heller ikke mer pålitelig som kilde.

Gamle argumenter, null nytt, brukere er fortsatt M$-hatere, men innerst inne elskere. Nothing new here, move on.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Har kjørt vista i snart 2mnd, og er kjempefornøyd, ikke hatt problemer med boot, ikke hatt problemer med drivere. 64bit versionen er MYE mere kresen på drivere enn 32bit. Var i starten skeptisk ved første møtet, men viser seg at det er en vanesak. Boot-problemer kan mulig løses ved en reperasjon av installeringen.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...