smeboe Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg skal ta 2KJ som privatist denne våren - og i den forbindelse må jeg ifølge brevet fra skolen levere en liste over elevforsøk. Problemet er at jeg ikke har noen undervisning i faget, bare leser meg til alt, og jeg lurer derfor på om jeg kommer til å slite med elevforsøk på eksamen. Det eneste jeg kan gjøre, er å lese om forsøkene i kjemiboka mi. Og samtidig er det sikkert noen som husker hvor mange elevforsøk man må beherske til eksamen? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Ta det privat, det gjorde jeg. Vi gikk igjennom 2 kapittler av boken, hadde to prøver. Første prøve, brydde meg fikk 6. Andre prøve, vel dårlig uke, lang historie bla bla bla, 3. 5 i standpunkt. Uten et elevforsøk. Hahahahahhahaha. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Smeboe; Er du flink i realfag generelt? 2 og 3KJ er rimelig tunge fag spesielt hvis du skal lese hjemme. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg skal ta 2KJ som privatist denne våren - og i den forbindelse må jeg ifølge brevet fra skolen levere en liste over elevforsøk. Problemet er at jeg ikke har noen undervisning i faget, bare leser meg til alt, og jeg lurer derfor på om jeg kommer til å slite med elevforsøk på eksamen. Det eneste jeg kan gjøre, er å lese om forsøkene i kjemiboka mi. Og samtidig er det sikkert noen som husker hvor mange elevforsøk man må beherske til eksamen? 8170992[/snapback] Dette er riktignok et sammendrag i 3KJ, men verdt å bla gjennom. http://www.daria.no/skole/?tekst=5518 Jeg skal prøve (senere) å finne noen relevante linker mhp på kjemi lab'er. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Er endel eksperimenter/elevforsøk her, riktignok en blanding av naturfag, fysikk og kjemi. Men vær selektiv, der er også 2KJ: http://www.daria.no/skole/emne/Teknologi_o...rfagsrapporter/ Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Smeboe; Er du flink i realfag generelt? 2 og 3KJ er rimelig tunge fag spesielt hvis du skal lese hjemme. 8172651[/snapback] Har ikke dårligere enn 6 i noen realfag, og teorien regner jeg med at jeg klarer. Men det er dette med forsøkene jeg er i tvil om, har ikke hatt andre forsøk i kjemi enn de få vi hadde i naturfag for mange herrens år siden. Ellers, takk for de linkene jeg har fått her, kommer nok godt med frem mot eksamen i starten av mai. Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kan først si at kjemi generelt er det letteste faget av matte, fysikk og kjemi som er de fagene jeg har, og har du en sekser i de andre burde det ikke være noe problem. Les i lærerplanen og legg opp etter det. molregning er det absolutt viktigste. Forsøkene i 2KJ er heller ikke noe stort problem, stort sett lette ting. Viktigste er kanskje at du pugger navn på alt utstyr, og vet hvordan ting skal settes opp. For du får sannsynligvis ikke beskjed om å gjennomføre et helt forsøk, men å "klargjøre" for et, og forklare teorien bak det som skjer. Så tipset er å studere litt reaksjonslikningen osv i tillegg. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Som info til andre som lurer på kjemi som privatist; har akkurat fått vite at det ikke er noe elevforsøk på eksamen - kun teori og regning. De har likevel sagt at det er lurt å lese litt på forsøk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå