Gå til innhold

Trenger hjelp til å spille inn video.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle gjerne ha hatt litt hjelp med å få spilt inn noe video inn på min datamaskin.

Det jeg skal spille inn er fra et kamera med format VHS-C, så problemet er at jeg på min PC bare har Super VHS utgang, ikke inngang.

Jeg prøvde for en tid tilbake å unngå dette problemet ved å kjøre det gjennom et digitalkamera og deretter inn på Pc-en med firewire. Dette gikk, men jeg fikk striper på opptakene som kom inn på Pc-en, så de er ikke gode nokk (for øvrig så var disse stripene synlige på det digitale kamera allerede når jeg spilte det over).

Så da er spørsmålet, hvordan kan jeg gjøre denne operasjonen og få et bra resultat?

Og er det mulig å kjøpe og koble til en super VHS inngang til min datamaskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg skulle gjerne ha hatt litt hjelp med å få spilt inn noe video inn på min datamaskin.

Det jeg skal spille inn er fra et kamera med format VHS-C, så problemet er at jeg på min PC bare har Super VHS utgang, ikke inngang.

Jeg prøvde for en tid tilbake å unngå dette problemet ved å kjøre det gjennom et digitalkamera og deretter inn på Pc-en med firewire. Dette gikk, men jeg fikk striper på opptakene som kom inn på Pc-en, så de er ikke gode nokk (for øvrig så var disse stripene synlige på det digitale kamera allerede når jeg spilte det over).

Så da er spørsmålet, hvordan kan jeg gjøre denne operasjonen og få et bra resultat?

Og er det mulig å kjøpe og koble til en super VHS inngang til min datamaskin?

8170924[/snapback]

Vet ikke helt hva du skal med super VHS når du har filmet med VHS-C? For meg høres det ut som om stripene allerede kommer fra originalopptaket, kanskje pga. trackingen er feil?

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva du skal med super VHS når du har filmet med VHS-C? For meg høres det ut som om stripene allerede kommer fra originalopptaket, kanskje pga. trackingen er feil?

8174346[/snapback]

Jeg mente nokk supervideo, ikke super VHS.

Altså, det jeg skal gjøre er å få opptakene spilt over fra VHS-C kamera og over til min PC. Slik at jeg kan redigere opptakene og deretter brenne de ut på DVD plater.

Og det er nokk ikke opptakene det er noe galt med, jeg har en VHS kassett som jeg kan putte VHS-C kassetten i for å se opptakene på TV, her er opptakene helt fine. Det samme er tilfellet når jeg kjører opptakene fra kamera og over til tv-en.

Men stripene oppstår når jeg kjører opptakene fra VHS-C kamera, over til det digitale via en super video kabel for så inn på pc-en ved hjelp av firewire.

Lenke til kommentar

8174346[/snapback]

Jeg mente nokk supervideo, ikke super VHS.

Altså, det jeg skal gjøre er å få opptakene spilt over fra VHS-C kamera og over til min PC. Slik at jeg kan redigere opptakene og deretter brenne de ut på DVD plater.

Og det er nokk ikke opptakene det er noe galt med, jeg har en VHS kassett som jeg kan putte VHS-C kassetten i for å se opptakene på TV, her er opptakene helt fine. Det samme er tilfellet når jeg kjører opptakene fra kamera og over til tv-en.

Men stripene oppstår når jeg kjører opptakene fra VHS-C kamera, over til det digitale via en super video kabel for så inn på pc-en ved hjelp av firewire.

8174923[/snapback]

VHS-C er hverken Super VHS eller Supervideo (uten at jeg helt eksakt vet hva supervideo er for noe, har holdt på med videoredigering noen år). Bruker du S-VHS kabel når du kjører fra kameraet og over til TVen?

Lenke til kommentar

når du sier striper, mener du slike hvite støystriper man kan se på slitte videobånd, eller mener du at bildet blir delt opp i "striper" på skjermen på pc?

hvis det er det sistnevnte er det helt normalt og vil ikke sees på et tv.

det kommer av interlacingen som er på båndet, men som ikke "benyttes" på pc.

image010.jpg slik ser det jeg mener ut.

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...