Gå til innhold

Tegne Anime! noen som vet noen bra progs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

jeg antar at du mener manga, altså å tegne still blider ikke lage animasjon. For a faktisk tegne tegningene er det beste Photoshop og en Wacom tegnebrett.

Hvis du har faktisk har tenks til a sette tegningene sammen er Manga studio et bra programm (klikk linken pa forige post er et annet programm av samma selskap).

Hvis det er det a faktisk lære å tegne manga råder jeg deg til å begynne med blyant og papir, og kanskje en "How to draw Manga/Anime" bok fra amazon.com. Regn med a tenge minst en 5-10 tegninger før det begynner å se nogelunde ok ut.

En god trening er a bare finne et bilde av en anime/manga karakter du liker og prøve å kopiere det.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Tja, vil nå si at Corel Painter og Wacom er mer skapt for hverandre. Men det spørs hva man liker. Anbefaler ihvertfall Corel Painter IX hvis du skaffer deg Wacom tegnebrett. Som han over sier, best å begynne med blyant og papir. Er ikke nødvendig å kjøpe bøker, masser av gratis tutorials på nettet, blant annet på hjemmesiden til "How to draw Manga"-bøkene. Det han nevner om å kopiere tegninger som du liker er også et meget godt tips. Kan lære forferdelig mye fra dette. Men vil tro at du må tegne mer enn 5-10 ganger for at det skal bli presentabelt. Kommer vel an på talentet ditt og hvor mye du gidder å tegne hver dag. Men vil tro at for de fleste så må man nok avse et par måneder.

Og hvis du kjøper tegnebrett, sørg for at det er Wacom. For all del ikke Trust. Wacom Graphire er ikke en så verst deal for de som er på utkikk etter sitt første tegnebrett.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har tegnet noe særlig før, burde du lære deg lære deg det mest grunnleggende innen for tegning først. Det er svært dumt å begynne rett på manga, etter min mening. Kjøp deg noen bøker der du kan lære deg anatomi og andre grunnleggene ting.

Da du behersker anatomi, vil du med en gang se hvor mye enklere det blir å tegne manga.

Lenke til kommentar

Man kan jo også lære anatomi mens man lærer å tegne manga. Manga stilen er jo ikke akkurat så veldig komplisert, og i noen stilretninger så følger jo man ikke helt reglene for anatomi heller. Men er uansett greit å lære seg anatomi. Men det vil man jo også lære seg ved å tegne av profesjonelle verk.

Lenke til kommentar

er det da noen form for manga som er anbefalt for nybegynnere da, med ikke så altfor mange detaljer og vanskelig posisjoner?

Har en stor interesse for det selv, men har enda ikke kommet meg til "presentasjons" delen av tegningene mine :p

Sliter svært mye med ansiktene :(

Lenke til kommentar

Hvordan mener du at man skal lære anatomi da? Terpe på regler? Eller tegne av anatomi bøker? Er ikke ironi altså. Bare lurer, for jeg har alltid lært anatomi ved å tegne av tegninger som jeg liker og ved å ha lest tutorials.

Jeg tror nok at det er sånn de fleste begynte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...