Mazrim Taim Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Etter at jeg installerte Vista Ultimate så kan jeg ikke lenger koble meg direkte på adsl-modemet mitt og logge på nettet. Årsaken ligger i at når jeg prøver å få kontakt med modemet med en PPPoE tilkobling så timer masse porter ut og jeg får Feil 815: Bredbåndstilkoblingen kunne ikke opprettes på datamaskinen fordi den eksterne serveren ikke svarer. Dette kan forårsakes av en ugyldig verdi for feltet Tjenestenavn for denne tilkoblingen. Kontakt INternettleverandøren og spør hva som er den riktige verdien for dette feltet, og oppdater tilkoblingsegenskapene. Hvis du fortsatter å få feilmeldinger, kan du aktivere logging for analyse. Videre så har jeg prøvd å koble opp en router mellom Pcen min og adsl-modemet og det funka fett; da kommer jeg online med en gang (derfor jeg kan skrive her nå); MEN da har jeg fortsatt et kjempeproblem nemlig at jeg ikke kan logge på Steam. Først trodde jeg derfor at problemet måtte ligge på routeren; men etter å ha åpnet alle portene Steam bruker og etter å ha redirekta hele PCen min forbi NAT-firewallen på routeren og i tillegg ha deaktivert windowsbrannmuren så får jeg fortsatt ikke logget på steam. Bare for å sjekke fant jeg noe gammel HW som slenger rundt og bygde en PC og la inn XP pro på den og steam. Koblet den opp til samme routeren som Vista PCen og den fikk logget på glatt. Har også lekt litt på www.canyouseeme.org og da ser siden meg lett på XP-pcen når jeg åpner porter, men Vistaen nekter den på.... Dette at jeg har så begrenset internett tilgang med Vista-pcen freaker meg totalt i vinkel og det samme gjør det at når jeg ringer kundeservice til Eidsiva (har Eidsiva bredbånd) så er det ingen som har peil på Vista (forstålig da nesten). Alt i alt så får jeg IKKE koblet skikkelig til nettet med Vista-PCen når jeg gjør det gjennom routeren og jeg får ikke koblet til i det heletatt når jeg kobler meg rett på adsl-modemet. Har prøvd så mye rart at nå er jeg totalt tom for ideèr. (IP6 deaktivert/aktivert, firewall (NAT og windows) deaktivert/aktivert, restarta modem og pc og router og kabler og alt! Reinstallert drivere, etc..) Problemet MÅ være på selve Vista PCen siden jeg kommer glatt gjennom routeren og modemet fra XP-pcen. Noen som PLEASE kan hjelpe meg? Endret 16. mars 2007 av Mazrim Taim Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har samme problemet på ei vista maskin på det trådløse nettverket her, men det går som en drøm på XP-maskinene. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå