KayAU Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 @Bear^ Jaudå, ny generasjon, sterkare konkurranse, eg er klar over det. Men det ser ut til at dei gode seriane frå tidlegare fortsetter (deriblant ein eg er ganske avhengig av, Final Fantasy), og at der kjem nye, meir originale ting i tillegg (t.d. flOw, LittleBigPlanet, Home). Og so verkar sjølve konsollen sterk. Men dette blir uansett berre synsing og gjetting. Kay Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 @Bear^ Jaudå, ny generasjon, sterkare konkurranse, eg er klar over det. Men det ser ut til at dei gode seriane frå tidlegare fortsetter (deriblant ein eg er ganske avhengig av, Final Fantasy), og at der kjem nye, meir originale ting i tillegg (t.d. flOw, LittleBigPlanet, Home). Og so verkar sjølve konsollen sterk. Men dette blir uansett berre synsing og gjetting. Kay 8172703[/snapback] Serier som fortsetter fra forrige generasjon er et tveegget sverd og kan slå begge veier. Det kan gå kjempegodt, som FF serien og Zelda serien har bevist, men det kan og gå rake veien til varmere plasser. Men om den klarer å leve opp til de navnene som forgjengeren laget, som blant annet GoW3, SotC 2 og ikke minst FF, så er det ingen problemer med at PS3 kan vinne den æren. Er bare det at da må de 2 andre gjøre det dårligere, og på fronten i dag ser det ut som det blir en helvettes kamp mellom alle 3. Lenke til kommentar
RevX Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Det blir nok en beinhard kamp mellom Wii og PS3 for min del. Wii får Metroid, Super Smash Bros Brawl og Mario Galaxy, mens PS3 svarer med MGS4, FF og God of War 3. Vanskelig valg. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Vanskelig å si hva som dukker opp. I forhold til hvilken type spill jeg liker har X360 helt klart de spillene jeg ser mest fram imot det nærmeste året ihvertfall. PS3 og Wii har nok godbiter i horisonten til at de også kommer til å få stor plass i hylla mi. Lenke til kommentar
Averon Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Wii har jo potensial til mye moro med kontrolleren i tillegg til en del eksklusive titler som Metroid, Super Smash Bros Brawl og Mario Galaxy. PS3 kan skilte med MGS4, GT, GOW3 og FF. 360 har Halo3, Alan Wake, GEOW2(?) og Mass Effect. Og disse er for min del bare en liten del av spillene jeg kan tenke meg å spille. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg mener Wii. Har alltid digga Nintendo-seriene til det fulle, og Zelda-spillene, Mario, Super Smash Bros. Brawl, Mario Kart-serien, Metroid Prime-serien, Disaster: Day of Crisis, No More Heroes, Battalion Wars II og en hel rekke med andre sprelske påfunn og stortitler gjør meg til en glad Wii-eier i fremtiden. Xbox 360 har også et utrolig flott spillbibliotek å tilby. Gears of War, PGR-serien, Forza-serien, de har Rare (som har potensiale enda det har gått i dass i det siste), Alan Wake, Halo 3, Mass Effect, Bioshock, Splinter Cell og så videre all the way. Et klart pluss er jo at Xbox Live drar opp spillene til et høyere nivå. Playstation 3 er jeg ikke så imponert over med tanke på kommende spill, og de lanseringstitlene jeg har prøvd er ikke mer enn greie. Det er rett og slett ikke mange titler som frister meg. MGS4 ser rått ut, men jeg liker ikke MGS-serien. Heller ikke Final Fantasy-serien er noe for meg. Så alt i alt er jeg langt mer fristet av Wii sitt spillbibliotek nå, med Xbox 360 hakk ihjel. Er veldig glad for at jeg eier disse to konsollene nå, og jeg tviler på at det noengang blir innkjøp av den store mørke. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Mange flotte svar her Fikk Excite Truck i går Må si jeg ble imponert over grafikken. Dette ser jo faktisk bedre ut enn F.eks Xbox 1 spilla. Kontrollen sitter også som et skudd i hånden, så hvis Nintendo fortsetter slik kan dette bli bra Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Nintendo har potensialer ja, og har bedre 3dje parts støtte denne gangen enn ved NGC. Samt at PS3 mister flere ekslusive titler til fordel for enten både på X360 og PC, eller at de ikke får det i det hele tatt, som f.eks Alan Wake som MS snappet opp og GTA4 som nå kommer på flere platformer. Jeg vil si at Sony står dårligere stil denne generasjonen enn forrige generasjon, hvor de snappet opp en bra andel med ekslusive titler. Men denne gangen er det ikke bare multiplatform, salgs titlene deres av party spill kommer nå og til andre konsoller, så det spørs. Er folk villig til å betale over 6k for oppdatert HD grafikk i Singstar, eller holder de seg til det de har/investerer i en X360/Wii. Jeg holder min knapp på Wii, siden den både har brukbare titler og får gode titler i fremtiden. Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg syns Playstation 3 og Nintendo Wii har de mest spennende titlene. Holder en knapp på PS3 etter de nye trailerne som har kommet. LBP Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Syns det er paa tide at baade MS,Sony og Nintendo kommer opp med ny franscheise. Det ser ut til aa vere tilfellet salangt i denne generasjonen.MS staar sterkt her. Tom. EA har jo sitti i tenkeboksen med Army og Two,som eg syns ser veldig stilig ut.Fra Sony sin side har vi Jo Motorstorm,FOM og Heavenly Sword td. Nintendo kommer emd masse galskap spill som tar av med Wiimote osv. Ridge Racer 7,Tekken 6,Halo3,MGS4,NFS omglolo,GTA4 Mario ett eller annet. Sier ikkje at alle disse titlene er daarlige,tvert i mot. Men litt nytt paa markedet syns eg vi bor forlange denne generasjonen og ut. Og det trur eg vi ogsaa faar. Lenke til kommentar
AyKaay Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg har kun 360, men vurderer et kjøp av ps3 og wii ettervært. De spillene jeg har lyst på til de forskjellige spillene er: Spill i kursiv kommer også til Ps3 tror jeg. Ps3: MGS, LittleBigPlanet, Ratchet and Clank og GT 5. (ikke mange enda) Wii: Zelda: Twilight Princess, Mario: Galaxy og Methroid Prime (Litt få) 360: Forza 2, Sega Rally Revo, PGR 4, Gta 4, Halo 3, Fable 2, Army of Two, Assasins Creed, Shadowrun, Mass Effect, BioShock, Lost Oddysey, Blue Dragon, Mercenaries 2 og Alan Wake Gjør oppmerksom på at dette er min smak og utifra alle spillene som passer min smak som kommer ut i 2007, så er ifølge meg 360 overlegen. Jeg kjøper Ps3 og wii da det kommer fler titler som jeg vil ha. Ingen av de titlene de har enda eller som kommer med det nærmeste, er spill som jeg må ha. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Vel, hvis jeg skal være super-spesifikk på topic går nok X360 og PS av med seier'n Tror UT3 kommer til å eie noe helt sinnsykt o_O på begge konsollene =] Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Vel en kan ikke nekte for at alle konsollene har, og vil få en haug med ypperlige titler.. Personlig så holder jeg en knapp på ps3, da jeg tror at de gamle traverne vil klare og imponere nok en gang (FF, MGS, GT, ++). I tillegg kommer noen nye spennende titler som Heavenly Sword og Lair. Ny Rachet ser jo også fett ut =) Og de ser ut til å få med seg et par morsomme "nintendo-style" spill som LittleBigPlanet. @AyKaay : GTA4 kommer på Ps3 også Lenke til kommentar
victurus Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvorfor avskriver du "Three sixty"? -Fordi de ekslusive titlene til "Three sixty" ikke strekker til mot WII's utvalg og hvertfall ikke PS3 sitt arsenal. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Av forje gen maskinene hadde jeg PS2. Jeg ble fort skuffet siden det bare kom Japanske RPG spill til den og ingen vestlige. Grunnen til at jeg kjøpte 360 var at det kom en god del vestligge RPG spill til X-Box. Husker hvor misunnelig jeg var på de som hadde X-Box. Lenke til kommentar
mbiof Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Som andre har nevnt så blir dette 100% spekulasjon siden jeg hverken jobber i industrien eller har noen som helst informasjon som ikke er tilgjengellig for alle og en hver. Om jeg skal komme med en kalkulert gjetning så vil det være at alle blir happy. Firstparty titler kommer til å bli viktigere enn noensinne siden tredjeparts kommer til å velge multiplatform for å få mest igjen for investeringen sin. Personlig bryr jeg meg ikke så mye siden jeg helt sikkert kommer til å ende opp med alle tre. Pluss en dyr pc som kommer til å koste meg mye mer enn de tre konsollene til sammen. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Tror nok PS3 får mest intressant av spill for min del. 360 kan også bli intressant, dersom Microsoft virkelig åpner lommeboken, men deres 'eksklusiver' kommer også i bedre versjon til PC +/- ett år senere, regner jeg med. Siden utviklingsmiljøet er veldig veldig likt. Er litt skuffet over hvor tafatt MS har vært over å porte sine titler over til PC etter timed exclusives, men de kommer til å bli nødt til å forbedre seg der, dersom de ønsker at folk skal fortsette å oppgradere maskinene og med ny Windows o.l., da flere og flere third parties konsentrerer seg mer og mer om konsoll pga. piracy. Lenke til kommentar
Nblue Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 360 OG PS3 Med så høye produksjonskostnader vil det ikke lønne seg for tredjepartis utgivere å holde spill ekslusive, med mindre MS/Sony betaler de millioner for å holde det eksklusivt. Hvis Nintendo lar indie spillutviklerene slippe til på Wii tror jeg vi kan få bøttevis med morsomme og interesante spill på wii Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvorfor avskriver du "Three sixty"? -Fordi de ekslusive titlene til "Three sixty" ikke strekker til mot WII's utvalg og hvertfall ikke PS3 sitt arsenal. 8175531[/snapback] Tar man med PC-Xbox360 spillene kan ikke se at lista over PS3 ekslusiver er så mye lenger? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 360 kan også bli intressant, dersom Microsoft virkelig åpner lommeboken, men deres 'eksklusiver' kommer også i bedre versjon til PC +/- ett år senere, regner jeg med.Siden utviklingsmiljøet er veldig veldig likt. Er litt skuffet over hvor tafatt MS har vært over å porte sine titler over til PC etter timed exclusives, men de kommer til å bli nødt til å forbedre seg der, dersom de ønsker at folk skal fortsette å oppgradere maskinene og med ny Windows o.l., da flere og flere third parties konsentrerer seg mer og mer om konsoll pga. piracy. 8176014[/snapback] Xbox360 skiller seg forsatt en del fra PC; tri-core PPC CPU, custom GPU, eDRAM.. Så det kommer nok å komme og forbli en del spill eklusive til Xbox360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå