Gå til innhold

HTTP Streaming server, hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på og bygge et lite private netsted, hvor jeg kan bla gjennom alle mappene på pc'en, og lese og redigere text filer mm.

 

Men jeg har også endel xvid komprimerte avi filer liggende, og vil gjeren kunne se dem når jeg sitter med andre pc'er etc inni web browseren...

 

Noen som vett hvordan dette gjøres?

 

trenger ikke noe fancy, bare play/pause/stop etc:P

 

har fått scripte mitt til og laste opp filen, men greier enndå ikkje og få f.eks vlc til og streame filen automatisk dvs se filemen, mens den lastes ned:D

 

 

Alle tips/trix er hjertelig velkomne:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er at jeg må sende filmen på ett eller annet slags vis, sånn at web siden vet det er en 'streamable' film.... har greid og laste ned filmen, og er ikkje nge problem og legga det te en embed tag, men då vil browseren lasta ner heila filmen før ann begynne og visa ann:(

 

any idea?

Lenke til kommentar

problemet er at jeg vil kunne vilken som helst film på pc'en hvor som helst, og med mindre jeg kan manipulere vlc fra php så funker ikke det:( (dessuten avslutte vlc når streamen er ferdig:()

 

men takker for tips, har sett på ffmpeg og ffserver men kommer ingen vei:(

Lenke til kommentar

Vlc kan "manipuleres" fra php. System() er god til det.

 

Gå i i kommandovinduet (cmd).

 

bla deg frem til VLC mappen med cd :

   cd C:\Programfiler\VideoLAN\VLC

 

skriv så :

vlc --help

da får du en beskrivelse av alle kommandoene du kan kjøre VLC fra kommandolinjen i filen : vlc-help.txt.

bare skriv vlc-help.txt og trykk enter så åpnes filen i notepad.

 

 

Deretter kan du bruke dette med php sin system() funksjon som regelrett er å skjøre shell kommandoer (cmd). Her kan du starte streaming fra kommandolinjen, så har du foreksempel oversikt over hvilke porter som er brukt, og øker denne med 1 per stream.

Endret av robgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...