Gå til innhold

Harddisken min vises ikke i Min Datamaskin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg høres kanskje litt noob ut nå, men jeg skjønner ikke hvordan jeg finner den nyinnstallerte WD 320GB Sata harddisken min. Den finnes i BIOS og den finnes i device manager and "works Properly" men jeg finner den ikke i Min Datamaskin..

hjelp?? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problem her!

Kjøpte en Samsung 250GB. Vises overalt, men ikke i Min Datamaskin...

Dette er en SATA-2 HD, 3Gb, HKet støtter ikke SATA-2 3Gb, bare 1.5Gb, men jag satt jumperen på 1.5Gb... I Windows HD behandling vises det bare en SATA HD på 127,8GB...

Har aldri hatt sånne problemer før. Elr jo - med Seagate sinne HDer, men da gikk jeg på seagate.com og lastet ned drivere, da funket de perfekt! Men samsung lager ikke drivere elr programvare for sine HDer.

WTF?

Kjøpte HDen idag... Aldri mer samsung... Seagate... har alltid hatt seagate - ingen problemer.

HJELP! HJELP PLIZ!

Lenke til kommentar

Regner med begge to bruker WinXP.

Høyreklikk på "min datamaskin" vel "behandle". ("Manage" i engelsk XP)

Gå til "diskbehandling" fra menyen til venstre og finn deretter den upartisjonerte hardisken. Høyreklikk på den, lag en partisjon og deretter formaterer dere. Det holder med hurtigformatering.

Når dette er gjort vil dere ha disken i "min datamaskin" klar til bruk.

Lenke til kommentar

Gå til "diskbehandling" fra menyen til venstre og finn deretter den upartisjonerte hardisken. Høyreklikk på den, lag en partisjon og deretter formaterer dere. Det holder med hurtigformatering.

8170962[/snapback]

Har prøvd det 7hu. Det går ikke. Har sjekka om HKet støtter 48 bit LBA - Ja det gjør det. Har også SP2 som har sekkert støtte for HDer på over 137GB(48bitLBA), begynne å bli gal no ja etter 8 timer med søking på google, finner jo ingenting, ingenting som hjelper.

faenkf6.th.jpg

agrvn1.th.jpg

Lenke til kommentar

8170962[/snapback]

Har prøvd det 7hu. Det går ikke. Har sjekka om HKet støtter 48 bit LBA - Ja det gjør det. Har også SP2 som har sekkert støtte for HDer på over 137GB(48bitLBA), begynne å bli gal no ja etter 8 timer med søking på google, finner jo ingenting, ingenting som hjelper.

På disk 1 har du en partisjon (backup) uten tildelt stasjonsbokstav ( vil da ikke vises i My Computer) .

Høyreklikk i diskfeltet og velg alloker stasjons bokstav - og velg en ledig en.

På disk 0 har du ikke initialisert disken .

Høyreklikk i den firkanten der det står "Ikke initialisert" og velg initialiser.

Deretter høyreklikk i disk feltet og lag partisjon , formatter og tildel stasjons bokstav.

faenkf6.th.jpg

agrvn1.th.jpg

8172800[/snapback]

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

8170962[/snapback]

På disk 1 har du en partisjon (backup) uten tildelt stasjonsbokstav ( vil da ikke vises i My Computer) .

Høyreklikk i diskfeltet og velg alloker stasjons bokstav - og velg en ledig en.

På disk 0 har du ikke initialisert disken .

Høyreklikk i den firkanten der det står "Ikke initialisert" og velg initialiser.

Deretter høyreklikk i disk feltet og lag partisjon , formatter og tildel stasjons bokstav.

faenkf6.th.jpg

agrvn1.th.jpg

8172800[/snapback]

8172814[/snapback]

Hmmm...det går ikke... jeg får feil meding:

faenkf65dx7.jpg

Endret av kasey
Lenke til kommentar

Antar eventloggen er det samme som hendelsesliste, denne finner du kontrollpanel->administrative verktøy->hendelsesliste

Har du prøvd å gå på enhetsbehandling og se hva som står der om disken. Du kan jo også prøve feilsøking i windows, kansje du er heldig :)

Har du en intern firewire port kan du jo prøve å koble til den å se om det blir bedre.

Du kan jo også prøve den i en annen datamaskin, og hvis du får opp hele disken der så tar du å formaterer den på den pcen. Deretter kobler du den til den pcen som den skal brukes i.

Lenke til kommentar
Antar eventloggen er det samme som hendelsesliste, denne finner du kontrollpanel->administrative verktøy->hendelsesliste

Har du prøvd å gå på enhetsbehandling og se hva som står der om disken. Du kan jo også prøve feilsøking i windows, kansje du er heldig :)

Har du en intern firewire port kan du jo prøve å koble til den å se om det blir bedre.

Du kan jo også prøve den i en annen datamaskin, og hvis du får opp hele disken der så tar du å formaterer den på den pcen. Deretter kobler du den til den pcen som den skal brukes i.

8185050[/snapback]

Takk, skal prøve i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...