Gå til innhold

sikkerhet i vista

Anbefalte innlegg

Kan eg skru av alle advarslene om innstallasjon av programmer i vista premium. Dritt lei alle dei... :mad: Har min egen firewall, veit ka eg innstallere og skulle eg være så uheldig å få noko dritt på pcen, ja så har eg recovery cd.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det funket. neste spørsmål nå er: kan eg bruke ein windows vista cd som ikkje fulgte med pcen og innstallere den med koden fra fujutsi simens som fulgte med pcen. Hensikten er å slippe alle dritt programmene til fujutsi og få ein rein innstallasjon av vista. vil koden funke?

Lenke til kommentar

Vil tro koden vil funke helt fint. Bare husk å installer riktig Vista versjon (den blir valgt riktig om du skriver inn koden under installasjonen)

Har prøvd en engelsk Vista ltimate oppdaterings kode på en Norsk Ultimate plate, og det funket fint.

Samme med 64bit koden på 32bit platen.

Lenke til kommentar

Det er flere faktorerer som spiller inn, men du skal uansett få installert den.

Regner med at du har lastet ned en Vista kopi fra nettet. Og så må du tenke på hvilken Vista versjon du har (OEM, oppgradering eller retail).

Har du en OEM lisens, og du har aktivert den, vil du kunne oppleve å måtte ringe inn til Microsoft for å få aktivisert den igjen. Men det skal ikke være noe problem så lenge du legger Vista inn på samme pc som du aktiverte Vista med.

Har du en oppgraderings DVD må du kanskje legge inn Vista to ganger før du får aktivert den. Første gang uten å skrive inn koden under installasjon, og andre gang kan du skrive den inn og aktivere.

Har du en retail DVD er det ikke noe problem, med unntak av OEM delen som beskrevet over.

Bakdelen med alt dette er jo hvordan du skal forklare at du bruker en annen DVD plate enn den du har kjøpt/fått med. Men du kan jo si at du låner en fra en kamerat. Så lenge du bruker din lisens kode er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...