Gjest Slettet+512 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Heisann! På jobben har vi et hendig lite gratis-program, som gjør at vi kan sende meldiger til hverandre over nettverket (som igjen fører til at vi ikke trenger å bevege oss så mye, he he). QuickMessenger Dette fungerer ved at du skrive inn IP adressen til pc'ne du vil sende meldingen til (du lager kontakter, og har kontaktliste). Tenkte jeg skulle prøve dette programmet hjemme: Hjemme hos oss sitter vi trådløst tilkoblet en Apple Airport Extreme trådløs router. Når jeg åpner "ledertekst" i windows, og skriver inn "ipconfig", så kommer IP adressen på pcn min opp. F.eks så kan dette være 10.0.1.201 . Når jeg da på en annen pc som er tilkobla samme nettverket, skriver inn denne IPadressen i programmet og sender en melding, så får jeg bare beskjed om at programmet ikke finner workstation 10.0.1.201 . Men hva kan nå dette komme av? Er det feil IP adresse jeg får opplyst i lederteksten, eller er det sånn at dette fungerer dårlig over tråløst nettverk? Noen som kanskje kan ane noe? Bruker Windows XP SP2 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 QuickMessenger QuickMessenger is a utility designed to send and receive messages from one computer to another one or a group of computers via the local area network (LAN) under Windows NT/2000/XP/Server 2003. It uses the "NET SEND" command (Messenger Service), Messenger Service er slått av som standard i SP2 for XP og derfor så virker ikke dette programmet slik det skal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 går det ann å slå denne på igjen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå