Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Plutselige lagg.. Fra 60 til 3000

Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Morn!

Har fått ny data, og 'Ja', jeg bruker Trådløst..

Men alikavel, broren min, sitter med likt kort og allt beholder pingen på 60-100.. Mens jeg har den i 60-100, så stiger den sånn 100 i ping per sek til den når 1000-3000 i ping..

Om jeg ikke blir Kicka, synker det sakte ned igjen, dette skjer ganske ofte.. Flere ganger hvert 10'ende minutt..

Bruker vista!

Hva skjer, Hvordan løser jeg det?

EDIT: Glemte å legge spørsmålet inn! :whistle:

EDIT 2: La til godt ping bilde mot www.vg.no

post-95268-1174582420_thumb.jpg

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

54mbp/s

Har Ok styrke..

2.0 fra Dataguard tror jeg..

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
54mbp/s

Har Ok styrke..

2.0 fra Dataguard tror jeg..

8170443[/snapback]

hmm rart har også trådløst 54 mbps og har rundt 20-70 i ping, men for noen uker siden hadde jeg rundt 300 kan være det er noe crap på linjen hør med nettlevrandøren

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Prøvd flere ganger..

Men de kunne ikke gjøre noe, for de sa "Vi har full kontakt med deg, så det er nok ikke oss.."

Lenke til kommentar
Prøvd flere ganger..

Men de kunne ikke gjøre noe, for de sa "Vi har full kontakt med deg, så det er nok ikke oss.."

8170787[/snapback]

sa de til meg og...! er nok bare å vente hadde det kanskje i 3 dager så nå er alt normalt. Det som var litt rart hos meg var at jeg hadde lav ping om morgenen (20-70) men etter klokka 14 hadde jeg over 2-300 i ping :roll:

Endret av FDviking
Lenke til kommentar
54 mp/s har ikke noe å si..

Det er hvor mange MB du har..

Eksempler på det: http://www.tele2.no/privat/internett/abonnement/

Vi har 1.5 - 2.0.. Det er det som teller..

8191126[/snapback]

54 mps har noe å si! Det er hastigheten på det trådløse nettverket. CS går fint på 0,7mpbs linje, men ikke så fint på feks 16 mps trådløst nettverk.

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
54 mps har noe å si! Det er hastigheten på det trådløse nettverket. CS går fint på 0,7mpbs linje, men ikke så fint på feks 16 mps trådløst nettverk.

8194206[/snapback]

Jo det gjør det. Det som teller er ping til ruter, og belastning på ruter. Ruteren/nettverket begrenser ingenting så lenge den takler belastningen og har høyere hastighet enn nettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jo glemte en ting.. Når Super Laggen kommer det

WARNING: Cl_FlushEntyPacket

Også når den forsvinner forsvinner laggen ganske fort igjen..!

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Ingen guide der da..

La til bilde av meg når jeg pinger www.vg.no

(Første post!)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Dere må finne ut om det legger i trådløse internnettet eller internett som Dataguard leverer.

Åpne to command vinduer

I det ene skriver du:

ping 192.168.1.1 -t <---- Altså IP-adressen til routeren

I det andre:

ping vg.no -t

Finner dere ut at pingen stiger på begge samtidig har dere problem med den trådløse routeren, hvis det ikke stiger samtidig men bare www.vg.no pingen så er det problemer med linja dere får fra dataguard.

Lenke til kommentar

Du må slå av Wireless Zero Configuration og installere native sw for nettverkskortet ditt. WLC er kilde til mye herk, og bør disables via My Computer -> Manage -> Services.

Her er en link til en annen person med samme issues.

Edit: typo

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Du må slå av Wireless Zero Configuration og installere native sw for nettverkskortet ditt.  WLC er kilde til mye herk, og bør disables via My Computer -> Manage -> Services.

Her er en link til en annen person med samme issues.

Edit: typo

8230680[/snapback]

Men ikke om du ikke har programvare som følger med nettverkskortet. Den skaper kluss sammen med annen programvare, men det bruker ikke jeg.

Har 2ms i gjennomsnitt ping til ruteren etter å ha kjørt ping 192.168.1.1 -n 25, altså 25 forespørsler.

Mot VG er 55. Har ringt og klaget, men de skylder på det trådløse, men som vi har bevist ikke er problemet.

Jonas: Skjønner ikke helt hva det hjelper å opprette en tråd her når vi vet at maskinen ikke er problemet (ikke min ihvertfall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...