Gå til innhold

Hvilken Sony 19" CRT skjerm er best?

Creature

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

G420 er den beste Sony skjermen, men ville sett litt på Eizo T766 også. T766 er en ny modell, mens G420 begynner å bli gammel. Et søk på prigsuiden gir:

G420:

VaagenConsulting 5375,-

MPX 5828,-

T766:

PCEksperten 5742,-

Flexi-Data 5743,-

Jeg er ikke i tvil om at jeg ville valgt T766 som er betydelig nyere og itbutikken ikke selger G420 til den flotte prisen de gjorde før. Har aldri sett T766 selv, men har sett forgjengeren T65 rett ved siden av Sony G420 og de var etter det jeg så veldig like, så derfor antar jeg at T766 er et bitte lite hakk vassere i 1600x1200.

Uansett er det flotte skjermer begge to :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-12-11 22:00 ]

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det har visst seg at det er umuligt å få takk i sony 19" lenger, bestillte på telebutikken, men etter mye om og men så klarte dei ikkje å få tak i.

Er T766 det beste å få tak i nå?

Edit: Kva er dei beste 21" skjermen?

Lenke til kommentar
Nei, den beste CRT-skjermen er Barco Reference Calibrator V.

Enda bedre enn Sony.

Er nå ikke helt sikker på det. Har studert litt spesifikasjoner her og kom frem til følgende:

Sony:

Aparture grille pitch 0.22 mm

Horizontal frequency 30-137 khz

Vertical frequency 48-170 khz

Maximum refresh rates 2048 x 1536/86 hz

Maximum ergonomic resolution 3.1 megapixels 2048 x 1536/86 hz

Calibrator V:

dot pich 0.25 mm

Horizontal frequency 30-106

Vertical frequency 45-160 khz

Maximum resolution 1844 x 1300

Lenke til kommentar
Er nå ikke helt sikker på det.

Det finnes flere parametre enn kunn de du nevnte. Der er sikkert Sony bedre. Men Til profft bruk er Barco mye bedre enn Sony. Dette gjenspeiles på prislappen. 21 tommern koster godt over 50000 kroner i Norge. Masse instillingsmuligheter, automatisk kalibrering, tempraturstyrte vifter++++

De har/hadde også en 29 tommer til en kvart mill. Den het Megacalibrator.

Barco_mega.jpg

Men for gamere er en Sony skjerm mer enn god nok. Amatører trenger ikke en Barco skjerm.

Lenke til kommentar
Blir aldri skuffet av Eizo, safe choice!

Hmm... Tillater meg å mumle litt i skjegget, som vanlig når dette temaet kommer opp. For dem som er interessert i hvorfor, ta et søk i forumet. Det får være grenser for hvor mange ganger jeg skal utsette folk for mine sørgelige erfaringer med nyere Eizo CRT-skjermer. :-/

Lenke til kommentar
Blir aldri skuffet av Eizo, safe choice!

Hmm... Tillater meg å mumle litt i skjegget, som vanlig når dette temaet kommer opp. For dem som er interessert i hvorfor, ta et søk i forumet. Det får være grenser for hvor mange ganger jeg skal utsette folk for mine sørgelige erfaringer med nyere Eizo CRT-skjermer. :-/

Hehe, leste litt om dine erfaringer med Eizo nå. Dog skal det sies at Eizo ER et kvalitetsmerke, hvor det som alle andre plasser finnes feilvarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...