petterhot Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Heisann. Først så vil jeg si at jeg har to operativsystem. Windows XP Home og Windows Vista Ultimate. Jeg har tre harddisker, en med Windows XP, en med Windows Vista og en jeg kjøpte for å lagre "Alt" på (musikk, video, dokumenter, bilder osv...). Jeg har instalert iTunes i Windows XP på "Alt"-disken min og jeg gikk til Vista for å bruke iTunes der. Men der rotet det seg opp. I iTunes på Vista så endret jeg plasseringen der jeg ville at iTunes-mappen skulle være. Det skulle jeg tydeligvis ikke ha gjort. For nå så klager iTunes i XP at den ikke har rettigheter til å lagre database-filen, og HER kan du se bilde av feilmeldingen. Feilen er trolig rettighetsproblematikk mellom XP og Vista. På Windows XP-patisjonen ligger det en mappe kalt "Mine dokumenter", og i den finnes det en mappe kalt "Min Musikk". Den har jeg null tilgang på fra Windows XP når jeg prøver å åpne den i filutforskeren til Windows XP, men har tilgang på i Windows Vista. Jeg har prøvd å endre plasseringen for iTunes-mappen i Windows XP, men uten hell. Takker på forhånd for alle svar! Mvh Petter Holstad aka petterhot Endret 17. mars 2007 av petterhot Lenke til kommentar
petterhot Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Bump Jeg har fått tips på en annen kanal om at jeg burde avinstallere iTunes i både Vista og XP, for å deretter installere den igjen i begge operativsystemene. Dette har jeg gjort, men nå vil ikke iTunes starte i XP. I Vista fungerer det greit. Lenke til kommentar
petterhot Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Oppdatering: Jeg har fått iTunes til å starte men samme problemet med at databasefilen ikke lagres er forsatt der. Jeg mener selv at det kan ha noe med mappen "Min musikk" i "Mine Dokumenter" som ligger på Windows-xp patisjonen. Vista har trolig full kontroll over denne mappen. Er det en mulighet for å fjerne denne mappen? XP har ikke rettigheter. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Heldigvis finnes det alternativer til iTunes, winamp blant annet Problemet kan være rettigheter mellom brukeren din på Vista og Xp, siden samme brukernavn med samme passord er ikke samme brukeren. Du må sette permissions til "Everyone" på diskene for at operativsystemene skal kunne arbeide fritt på de to diskene. Lenke til kommentar
petterhot Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Må jeg gjøre det i Vista? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Begge tenker jeg, Vista har ikke full tilgang til XP, og XP har ikke full tilgang til Vista, jeg er ikke sikker, du får sjekke. Lenke til kommentar
petterhot Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Takk for hjelpen! Full tilgang er gitt som resulterte i en fungerene iTunes i XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå