Gå til innhold

Vil dette prosessorbyttet være merkbart?

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et Asus K8V SE De Luxe med en A64 3200, altså socket 754. I det siste har jeg merket at det stadig oftere butter i mot ved enkelte spill, spesielt BF2142. GPU er et X800XT (AGP) og jeg har 2 GB minne (OCZ PE 2048 (2-3-2-5)), og jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å bytte ut disse ennå, derfor HK som nevnt under..

Jeg vurderer å bytte HK og CPU til et ASRock 4COREDUAL-VSTA påsatt en Intel Core 2 Duo E6300.

Tror dere at jeg vil merke en vesentlig ytelseforbedring med dette byttet? Eller vil det være mer fornuftig å bytte skjermkort til et Radeon X1950 Pro? Har forsøkt en del Googling uten hell.

Ellers; hvor mye mener dere mitt nåværende HK og CPU vil være verdt dersom jeg nå skal selge disse ved et evt. bytte?

På forhånd takk.

Endret av Futelva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Jeg tror skjermkortet ditt er flaskehalsen, men dette kan avhenge av ulike spill.

Prosessoren du lister opp er i en helt annen klasse enn den du har, men spørsmålet er mer om du ville merket noe i selve spillet.

Billigste oppgraderingen blir vel skjermkort - men jeg går nesten ut ifra at du kjøper nytt hovedkort også?

Hva med ASRock sin Conroe945DVI?

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ConRoe945G-DVI

Lenke til kommentar
Billigste oppgraderingen blir vel skjermkort - men jeg går nesten ut ifra at du kjøper nytt hovedkort også?

Nei, hadde ikke tenkt det. Det blir for dyrt med bytting av HK, CPU og GPU. Radeon X1950 Pro er et AGP-kort så det bør fungere greit på det HK jeg har i dag. Ellers; takk for svar :)

Lenke til kommentar

Skjermkortet ditt begrenser deg nok en del ja, men så er ikke din CPU noe særlig kraftig eller !

Hvis du går for ASRock + E6300 så har du jo muligheten til å oppgradere til DDR2 og PCIe skjermkort utenom at du må kjøpe noe nytt HK eller CPU :thumbup:

Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok godt for E4300 !

Husk det er bare dumt å bruk epenger på et AGP kort nå !

Lenke til kommentar

Så vi snakker egentlig om full pakke skal jeg merke vesentlig bedring i spill som BF2142? Oppgraderer jeg GPU er CPU flaskehals, og omvendt? Kjipt, da blir det for dyrt akkurat nå tror jeg. Med det X1950-kortet kunne muligens levetiden på maskinen jeg har nå blitt forlenget med ca ett år tenkte jeg (har planlagt en ny maskin ca neste vår).

Lenke til kommentar

Du vil nok merke god forskjell på x800xt til x1950pro på AGP selv med 3200+ så om du skal ha så det holder et års tid til så kjøper du x1950pro og ikke noe annet nå ....

Ellers kan du jo kjøpe et x1650pro :thumbup:

Så for ikk elenge siden et x1950pro som demo vare til ca. 900,- så ser du etter kan du være heldig (ca. 1500,- nye)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...