phun-ky Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Driver å knoter med bbcode/highlightning på bloggen min og etter å funnet en grei løsning med PEAR, så oppstår det et problem som jeg ikke skjønner noe av. Det viser seg at den highlighter extra linjer.. slik at en artikkel blir seende slik ut: http://phun-ky.net/2007/02/squid-log-parser koden ser slik ut: (ja, jeg vet jeg skal bruke preg_replace istedenfor str_replace) PHP <?php if($pos = strpos($postT,"[highlight]")){ $pos2 = strpos($postT,"[/highlight]"); $postT = str_replace('[highlight]','<?php',$postT); $postT = str_replace('[/highlight]','?>',$postT); echo substr($postT,0,$pos); highlight_string(substr($postT,$pos,$pos2)); echo substr($postT,$pos2); } ?> Noen som vet hva som er galt og hvordan jeg kan løse dette? Endret 16. mars 2007 av phun-ky Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 kan det ha noe med at du har <?php inni taggen din? Lenke til kommentar
WindowsVista Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Han skal highlighte det mellom <?php og ?> tror jeg? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 <?php og ?> har ikke noe med det å gjøre :/ Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 oppdatert første post med $pos Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Uhhmm ... nå så jeg det plutselig. I motsettning til hva du tror så tar ikke substr inn start og sluttposisjon, men startposisjon og lengde. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 så det nå, haha. men hvordan får jeg da ut fra start til stopp? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 lengde = slutt - (start + 11) Grunnen til 11 er at startpunktet du har er første tegn i [highlight], men disse inngår jo ikke i lengden. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) fant en annen måte som funker bra: http://phun-ky.net/2007/02/squid-log-parser PHP <?php $foo = explode('[highlight]',$postT); $bar = explode('[/highlight]',$foo[1]); echo $foo[0]; highlight_string("<?php".$bar[0]."?>"); echo $bar[1];?> Endret 16. mars 2007 av phun-ky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå