Gå til innhold

Hjemmeserver, AM2, 1gb ram, ca 3000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp egen server hjemme som kjører windows home server ( beta 2, er nok ikke i salg ennå nei :p ). Når dette kommer ut blir jeg nok å kjøpe det. Det bygger på server 2003, så vet dere hva operativsystemet tar av kraft ;)

Arbeidsoppgaver:

- Kjører windows home server website

- Backup av alle datamaskiner i huset. den jeg har nå har bare 100/100 nettverkskort, og det går for sakte

- Sentralt lagringspunkg for alt av media. Jeg klarer helt fint å streame videoer til en pc, MEN bare en. Vil ha nok kraft til å kunne kjøre hd-video via HDMI til TV samtidig som andre ting kjører

Den kommer til å være "hodeløs på loftet", dvs den skal ikke ha tastatur, mus eller skjerm. Den kjøres fra remote desktop.

Deler jeg skal ha er:

CPU

RAM

Hovedkort

Skjermkort

Strømforsyning

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38531 er handlevognen jeg har lagd.

Eneste preferanser jeg har er å gå for am2 og 1gb ram. Ellers er det fritt spillerom.

Er dette en god pc for min bruk. Vet at den kommer til å duge, men innspill hadde vært bra. Lurer litt på om dette er en god kombinasjon. Kan jeg gå ned i pris uten å gå så mye ned i ytelse, evt om jeg kan gå litt opp og få mye mer i ytelse?

På forhånd takk :)

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...