Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvilket lydanlegg har du? :) Som er koblet til PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes nå det er litt overkill med enorme CW høyttalere osv på PCen.

Bruker fortsatt det gamle Teac PowerMax 1000 "surround" høyttalersettet som vi kjøpte på slutten av nittitallet.

Imponerende god lyd igrunn. Spiller ikke like høyt som mange andre sett, men sammenlignet med nye høyttalersett til rundt 1500kr så er det MYE bedre lyd. Nye _PC-høyttalere_ mangler rett og slett mellomtoner og crispy lyd. Alt de har i dag er bass...

Gjelder ikke for de litt dyrere settetne såklart, de er noe bedre enn mitt anlegg.

Uansett liker jeg bedre å bruke headsett når noen andre er i huset. Da kan jeg spille så høyt jeg vil uten at noen klager :D

Har et AKG K141 Monitor fra begynnelsen på nittitallet eller noe. Kjøpte de i sommer, men på eska står det bla.a. "HIFI vision 5/93 Testurteil: gut - sehr gut" :p

Gromsett med 600 Ohm ;)

EDIT: bruker et Creative X-Fi XMusic lydkort

og dette var post nr. 1000 :w00t:

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Hei.

På ene maskinen har jeg bare integrert lydkort med et enkelt Koss headsett.

Hovedmaskinen til spilling er koblet opp med et Cambridge Soundworks 2.1 anlegg på integrert lydkort, og et par Koss SB45 headsett tilkoblet et eksternt Soundblaster Live! 24Bit lydkort.

På Mediamaskinen i stua tilkoblet en 40" LCD kjører jeg lyden digitalt inn på en Denon AVR-2305 surroundreciever. Den gir lyd til 2 Dali Concept 6 front, 1 Concept senter og 2 Concept 1 bakhøytalere. Samt en liten XTZ 99W12 sub i kroken... :thumbup:

Nettulf

Lenke til kommentar

Klipsch RB-61 stativhøytalere (Tractrix-horn)

Norskprodusert forsterkeri: Doxa 07 MkII & Doxa 70SE MkII

USB DAC-kit fra Kina som loddes sammen til sommern...blir bra! :yes:

Har fagbrev som Produksjonselektroniker, så kan loddinga mi.

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar
Hehe, jepp man kan ikke unngå å høre en brannalarm:P Vurderte å kjøpe Cerwin Vega CLS-215 i dag!:D Skal spare litt, og se! Noen meninger om dette? D:

8212717[/snapback]

Hva skal du med det? Kjøp heller skikkelig PA om du på død og liv skal ha helt vanvittig mye bass og høy lyd.

Evt legger du alle penga i bra lydtrykk fra noe som spiller pent, og supplemerer med en 15". Blir jo ikke like mye bass, men derimot spiller det faktisk pent.

Mitt anlegg

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Har et Logitech Z-2300 (tror det heter det). Er veldig fornøyd med det, gir god lyd selv om jeg kan høre at den ikke er 100% (hvis man er veldig kresen på lyd vil jeg vel anbefale noe annet). Bassen er jo ganske syk. Vil ikke påstå at høytalerne står helt i stil til den, virker på en måte som det egentlig var et surroundanlegg som det ble fjernet noen høytalere.

Hatt dem i ca. 8 mnd nå, ingen problemer i det hele tatt. I tillegg har jeg Creative X-fi lydkort.

Frostie

Lenke til kommentar
Jeg har det dyreste og beste annlegget tilkobla pc`en, og jeg eier alle  :tease:

8215107[/snapback]

Hva da, om jeg tør spørre? Det er mange her, inkludert meg selv som bruker et skikkelig hifi-anlegg til datamaskinen. Se profil for spec's på mitt anlegg. Det er ikke akkurat et møkkaanlegg a'la datahøyttalere.

Lenke til kommentar

Juli@ lydkort i pc`n.....rett til en Electrocompaniet ECI-3 som forforsterker som igjen er koblet til ECI-2 som effektforsterker.Høytalerne er ett par Sonus Faber Concertino Home.

Er i sparemodus for øyeblikket da jeg ønsker å supplere med 2 subwoofere.Bass koster mye penger.

Musikken avspilles i FLAC-formatet.

God helg :thumbup:

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...